افزایش بهای بلیت و بهبود نسبی وضعیت شرکت‌های هوایی

افزایش بهای بلیت و بهبود نسبی وضعیت شرکت‌های هوایی

http://www.bananews.ir/یک کارشناس حمل و نقل هوایی گفت: با افزایش ۳۰ درصدی بهای بلیت، وضعیت شرکت‌های هوایی کمی بهبود یافت.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) محمدباقر اعلایی _ کارشناس حمل و نقل هوایی _ در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این‌که با افزایش ۳۰ درصدی بهای بلیت هواپیما، وضعیت شرکت‌های هواپیمایی بهبود یافت، خاطرنشان کرد: در حال حاضر با افزایش بهای سوخت، مسوولان اجازه‌ی بالا‌بردن نرخ بلیت را به شرکت‌های هواپیمایی داده‌اند، اما با بالا‌رفتن دوباره‌ی قیمت سوخت، اجازه افزایش نرخ بلیت به شرکت‌ها داده نخواهد شد و این موضوع باعث می‌شود آنها مجددا به حاشیه ضرر کشیده شوند.

وی افزود: تا زمانی که این رویه را برای اداره کشور پیش گرفته‌ایم، نمی‌توانیم انتظار بهبود داشته باشیم.

این کارشناس همچنین تصریح کرد: در سراسر دنیا، شرکت‌های هواپیمایی زمانی که مشتری کمی دارند، برای جذب مشتری‌، نرخ بلیت خود را ارزان کرده و در زمان پیک تقاضا، قیمت‌ها را بالا می‌برند، اما در کشور ما چنین رویه‌ای وجود ندارد.

اعلایی همچنین با اشاره به این‌که صنعت هوایی نیاز به یک مدل اقتصادی دارد، بیان کرد: مسئولان نباید در این امور دخالت کنند، بلکه باید اجازه دهند خطوط مختلف و شرکت‌های هوایی، خود را با بازار تطبیق دهند.

وی در پایان با بیان این‌که «منطق اقتصادی در صنعت هواپیمایی کشور وجود ندارد» افزود: لازم است مسوولان بدون اینکه دخالت ‌کنند، با نظارت بر بخش هوایی و تدوین سیاست‌های تشویقی این صنعت را توسعه دهند تا بازار در حوزه‌ی اقتصادی به نقطه‌ی سودآوری برسد و رضایت شرکت‌های هواپیمایی و مسافرین را به دنبال داشته باشد.

 

 

    نظرات