اتلاف ۳۰ درصدی سیمان در پروژه های عمرانی

اتلاف ۳۰ درصدی سیمان در پروژه های عمرانی

http://www.bananews.ir/دبیر نهمین همایش روز بتن گفت : حدود ۳۰ درصد سیمان تولیدی در پروژه های ساخت وساز کشور به هدر می رود که این امر ضمن اتلاف سرمایه ملی ،نگران کننده است .

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir)  به نقل از پایگاه اطلاع رسانی انجمن بتن ایران ، 'هرمز فامیلی' معتقداست: ضعف دانش بتن در پروژه ها عامل اصلی اتلاف سیمان و بتن می شود و درعین حال مصرف بالای انرژی برای تولید سیمان بر میزان آلایندگی در کشور می افزاید.

وی افزود: بتن در کشورهای پیشرفته به عنوان بهترین مصالح ساختمانی مورد بهره برداری قرار می گیرد ، اما در کشورهای درحال توسعه چندان به این مهم توجه نمی شود .

فامیلی اضافه کرد: طی سال های اخیر برپایی نشست های تخصصی و علمی نقش به سزایی درارتقای دانش اهل حرفه و مردم در این زمینه داشته و انجمن بتن ایران همه ساله با برپایی گردهمایی علمی، تلاش می کند تا مهندسین با علم و دانش روز در این بخش آشنا و موجبات تبادل علمی صورت گیرد .

وی از برپایی همایش روز بتن و سومین کنفرانس ملی بتن در روز ۱۶ و ۱۷ مهرماه سال جاری در تهران خبر داد و گفت : در این همایش طرحهای برتر بتنی کشور معرفی و تجلیل از یک شخصیت برتر بتن نیز پیش بینی شده است .

فامیلی از برپایی نمایشگاه و نیز کارگاه های تخصصی در حاشیه همایش مذکور به عنوان دیگر برنامه های طراحی شده نام برد که در مرکز همایش های دانشگاه شهید بهشتی قرار است برگزار شود .

 

    نظرات