هر پنج روز یکبار زمین در اردبیل می لرزد

هر پنج روز یکبار زمین در اردبیل می لرزد

http://www.bananews.ir/معاون امور عمرانی استاندار اردبیل گفت : در هر پنج روز ، دست کم یک بار زمین لرزه ای در استان اردبیل بوقوع می پیوندد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) ؛ ایرج بیگدلو روز دوشنبه در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان اردبیل با موضوع کاهش اثرات بلایای طبیعی افزود: در ۱۵۹ روز گذشته سال جاری ۳۳ زلزله با قدرت و بزرگی ها مختلف در استان اردبیل اتفاق افتاده است ولی شدت بسیاری از آنها آنها به حدی نبوده که احساس شده و یا تلفاتی به دنبال داشته باشد.

وی با تاکید برآمادگی برای مدیریت مناسب بحران و بلایای طبیعی خاطرنشان کرد: مدیریت در مواقع عادی بسیار آسان و ممکن است و باید برای مدیریت در مواقع بحرانی آمادگی های لازم را کسب نماییم.

بیگدلو با اشاره به ساخت و سازهای غلط واستفاده از مصالح نامرغوب ساختمانی در استان اردبیل در سالیان گذشته گفت: این امر باعث شده که در زمین لرزه ها و بلایای طبیعی خسارت های زیادی به استان وارد شود که مهمترین آن مربوط به زلزله سال ۷۵ بود .

وی افزود: در چند سال اخیر دولت قدم های مثبتی برای مقاوم سازی منازل مسکونی در روستاها انجام داده و باید مناطق و روستاهایی که به هر دلیلی به مقاوم سازی اقدام نکرده اند در جهت مقاوم سازی و نوسازی بافت های فرسوده اقدام نمایند.

به گزارش بنانیوز به نقل از ایرنا، بیگدلو با اشاره به هفته بلایای طبیعی از ۱۸ تا ۲۴ مهرماه، از برگزاری دوره آموزشی ارتقای سطح و دانش نظری و عملی درمواقع بحران برای اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران در استان خبر داده و افزود: هدف از برگزاری این دوره ها شناخت کافی بحران ، ایجاد روحیه کارگاهی و تیمی برای بررسی و تحلیل و یافتن راهکارهای مناسب درمواقع بحرانی ، ترغیب برای مشارکت و آشنایی با آخرین یافته ها در مدیریت بحران و ... می باشد.

وی با تاکید بر شرکت اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران در این کارگاه همگان را به استفاده ازتجارب و یافته های دیگران در خصوص مدیریت بحران دعوت کرد.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری اردبیل نیز با اشاره به پیگیری اعتبارات حوادث خشکسالی استان از محل اعتبارات ملی گفت: امسال یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان درا ختیار وزارت کشاورزی و نیرو به صورت اعتبار ملی برای خشکسالی قرار گرفته است که با پیگیری دستگاههای ذیربط استانی و نمایندگان و مسئولان استانی سهم استان اردبیل از این اعتبارات جذب خواهد شد.

علی اسلامی بیان کرد: همچنین با توجه به خشکسالی سال گذشته ۶۰۰ میلیارد تومان نیز در کل کشور برای این امر اختصاص یافته که به زودی سهم استان اردبیل مشخص و اعلام می شود.

 

 

    نظرات