فرآیندهای شهرسازی مناطق الکترونیک می‌شود

فرآیندهای شهرسازی مناطق الکترونیک می‌شود

فرآیندهای شهرسازی مناطق الکترونیک می‌شود

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس، محمدهادی مهدی‌نیا در گفتگویی با اشاره به مصوبه امروز جلسه علنی شورا درخصوص آیین نامه کمیته های فنی و شهرسازی مناطق شهرداری، گفت: کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر مشهد در دوره پنجم، از ابتدای فعالیت خود نسبت به استحصال چالش‌های حوزه تخصصی فعالیت خود اقدام کرد که یکی از آنها اصلاح فرآیندهای حوزه شهرسازی بود.

مهدی‌نیا با بیان اینکه این اصلاح نیازمند بسته کاملی از جمله گردش‌کار، اصلاح و الکترونیکی کردن فرآیندها، ساماندهی بخشی از هیات‌ها و ... است، افزود: برهمین اساس، سلسله طرح‌ها و لوایحی را به منظور اصلاح این فرآیندها پیش‎‌بینی کردیم که از جمله آن، مصوبه چندماه قبل شورا، درخصوص شفاف‌سازی ضوابط هیات‌های پارکینگ بود.

وی اظهارکرد: در گام بعدی، مقرر شد برای حوزه پارکینگ نرم‌افزار شبیه‌سازی ساخته شود.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر مشهد افزود: عدم شفافیت و تعارض، تفاوت و تبعیض بین مناطق در حوزه شهرسازی مناطق همیشه مورد انتقاد شهروندان بود و همین سبب شده بود که یکی از دغدغه‌های اصلی ما بحث هیات‌های فنی باشد.

مهدی‌نیا تصریح کرد: پس از کار کارشناسی سنگین، دستورالعملی برای قانون‌مند شدن کمیته‌های فنی (هیات‌های فنی سابق) تدوین و افراد عضو این کمیته‌ها نیز مشخص شدند؛ همچنین این کمیته‌ها در سیستم یکپارچه شهرسازی نیز بارگذاری می‌شوند.

وی با بیان اینکه با تحقق این مهم در گام بعدی بدنبال بازمهندسی فرآیندهای صدور مجوزهای شهرسازی، اعم از پروانه و پایانکار خواهیم رفت، گفت: خیلی از چرخه‌های باطل حوزه شهرسازی‌های مناطق باید حذف و الکترونیکی شوند تا در پایان دوره شاهد الکترونیکی شدن فرآیندها در این حوزه باشیم.

مهدی‌نیا خاطرنشان کرد: با این تصمیم چند هدف از جمله ایجاد وحدت رویه، جلوگیری از تبعیض و شفافیت را دنبال می‌کنیم.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات