۳۰درصد خطوط انتقال آب و فاضلاب روستایی خراسان جنوبی فرسوده است

۳۰درصد خطوط انتقال آب و فاضلاب روستایی خراسان جنوبی فرسوده است

http://www.bananews.ir/مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان‌جنوبی گفت: ۸۹ هزار مشترک روستایی در سطح خراسان‌جنوبی زیر پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب قرار دارند.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) علی‌اکبر بسکابادی در کارگاه آموزشی آشنایی خبرنگاران با مفاهیم صنعت آب و فاضلاب افزود: شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان‌جنوبی در سال ۱۳۸۴ به ثبت رسید که پیرو مصوبه بودجه مجلس در این سال اجازه تشکیل شرکت آب و فاضلاب روستایی توسط مجلس صادر شده است.

وی ایجاد، توسعه ، نگهداری، بازساری، مرمت، توزیع آب، انتقال آب و دفع فاضلاب روستایی را از وظایف شرکت آب و فاضلاب روستایی عنوان کرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان‌جنوبی، کاهش هزینه‌های اجرایی و قیمت تمام شده آب، سرعت در اجرای پروژه‌ها، شفاف‌سازی اطلاعات و افزایش بهره وری را از شعارهای وزارت نیرو در دولت دهم دانست.

بسکابادی با بیان اینکه با توجه به خشکسالی‌های چند سال اخیر خصوصا در خراسان جنوبی و خشک شدن قنات‌ها برای بسیاری روستاهای استان مشکلات زیادی را ایجاد کرده است، اظهارکرد: به دلیل نبودن منابع آبی مناسب، تامین آب شرب در اکثر نقاط استان از فواصل دور صورت می‌گیرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه طول شبکه توزیع و خطوط انتقال آب در خراسان جنوبی بیش ار ۵ هزار کیلومتر است، افزود: حدود ۳۰ درصد این خطوط فرسوده است.

بسکابادی با اشاره به اینکه اعتبارات شرکت آب و فاضلاب روستایی از سه ردیف تملک دارائی، متفرقه خشکسالی و ملی تامین می‌شود، خاطر نشان کرد: کمرنگ کردن حضور مردم در شرکت‌ها و پرداخت قبوض از طریق دفاتر ICT روستایی، شفاف سازی هرچه بیشتر قیمت تمام شده آب و افزایش رضایتمندی مشترکین از اهداف و برنامه‌های آینده شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان‌جنوبی است.

 

 

    نظرات