بهره برداری از یک هزار و۳۲۰ کیلومتر راه اصلی و بزرگراه درسال جاری

بهره برداری از یک هزار و۳۲۰ کیلومتر راه اصلی و بزرگراه درسال جاری

http://www.bananews.ir/معاون ساخت و توسعه راه های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل ، از بهره برداری یک هزار و ۳۲۰ کیلومتر راه اصلی و بزرگراه در سال جاری خبر داد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) از روابط عمومی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور،'خیرالله خادمی' افزود:هم اکنون پنج هزار و ۴۳۸ کیلومتر بزرگراه و سه هزار و ۹۵۲ کیلومتر ساخت و بهسازی راه اصلی در دست اجراست که بر اساس برنامه ریزی های انجام شده یک هزار و ۳۲۰ کیلومتر از این پروژه ها در سال جاری به بهره برداری می رسد.

وی ادامه داد: از مجموع پروژه های پیش بینی شده برای بهره برداری در امسال حدود ۴۵۷ کیلومتر آن در نیمه اول سال به بهره برداری رسیده و هم اکنون زیر عبور قرار دارد.

معاون ساخت و توسعه راهها، بزرگراه های ساوه- سلفچگان- قم- گرمسار به طول ۶۰ کیلومتر، میانه- میاندوآب به طول ۳۲ کیلومتر، شهرضا- سرمت به طول ۲۰ کیلومتر و انار- سیرجان- بندرعباس به طول ۶۳ کیلومتر را از جمله پروژه های افتتاح شده در نیمه نخست سال جاری عنوان کرد.

وی همچنین گفت: در سال گذشته احداث یکهزار و ۲۷۶ کیلومتر راه اصلی و بزرگراه در دستور کار قرار گرفت که از این میزان یک هزار و ۱۴۸ کیلومتر آن به بهره برداری رسید و تنها حدود ۱۰۰ کیلومتر از این میزان به سالجاری موکول شد.

خادمی پیشرفت مجموع پروژه های در دست اجرا در بخش راه و بزرگراه را ۴۵ درصد برآورد کرد و افزود: برای تکمیل و بهره برداری از این پروژه ها باید اعتباری بالغ بر چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به این پروژه ها اختصاص یابد.

وی در عین حال گفت:تمامی این پروژه ها تأییدیه کمیسیون ماده ۳۲ را دریافت کرده و ردیف اعتباری نیز برای آنها درنظر گرفته شده است.

 

 

    نظرات