اقدامات شهرداری در راستای حفظ میراث تاریخی  فراتر از تکالیف قانونی  ...

اقدامات شهرداری در راستای حفظ میراث تاریخی فراتر از تکالیف قانونی ...

اقدامات شهرداری در راستای حفظ میراث تاریخی  فراتر از تکالیف قانونی بوده است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، محمد محسن مصحفی در حاشیه بازدید از محله سرشور (خانه نوریان)، در خصوص مکان های تاریخی موجود در مشهد، اظهار کرد: متاسفانه شهر مشهد در این زمینه دچار قدری فقر است بنابراین مهم است که فعالیت های شهرداری در این زمینه را به صورت جدی ارزیابی کنیم.
وی افزود: علاوه بر اینکه بناهای تاریخی فرصت خوبی برای جذب گردشگر و به ویژه در مشهد برای زائرین فراهم می کند، در واقع به نوعی منتقل کننده میراث گذشتگان، فرهنگ و تضمین کننده تدوام فرهنگی و تاریخی یک جامعه هستند. البته این بناهای دارای فوایدی دیگری نیز هستند و انسجام اعضای یک جامعه مبتنی بر برخی عناصر، المان ها، بناها، خانه های تاریخی است.
معاون شهردار و رئیس سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد بیان کرد: بناها و اماکن تاریخی میراث مادی و معنوی یکی از مهم ترین مواردی است که احساس تعلق شهروندان را به شهر خود افزایش می دهد.
مصحفی خاطرنشان کرد: اقدامات شهرداری در زمینه بازسازی، نگهداری و حفظ میراث تاریخی فراتر از تکالیف قانونی بوده است و سازمان و معاونت فرهنگی نیز در حوزه امور فرهنگی و موارد مرتبط با حیطه فعالیت خود با تمام توان در خدمت این بناها و بافت های تاریخی خواهد بود.
غزاله شهیدی

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مشهد

    منبع خبر

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد یک شهرداری در شهر مشهد می باشد

      نظرات