بسته مشوق برای احیاء و بازسازی بناهای تاریخی  ...

بسته مشوق برای احیاء و بازسازی بناهای تاریخی ...

بسته مشوق برای احیاء و بازسازی بناهای تاریخی تعریف می‌شود/ مشهد باید رنگ و بوی انحصاری خود را داشته باشد

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس، سیدمسعود ریاضی، در حاشیه بازدید جمعی از اعضای شورای شهر مشهد و شهردار از دفاتر تسهیلگری محلات «سرشور» و «جنت» با بیان اینکه ساختمان های واجد ارزش و ثبت شده میراثی بخشی از هویت و حافظه تاریخی شهر هستند، اظهارکرد: خیلی از ساکنان قدیمی مشهد با این ساختمان‌ها خاطره دارند و به همین دلیل نقش موثری در روحیه مردم و سبک زندگی و فرهنگ و هویت آنها دارد.

وی در ادامه گفت: شورای پنجم شهر مشهد هم از ابتدای فعالیت خود پیوسته سعی داشته حتی‌الامکان این بافت‌های تاریخی حفظ شوند و لذا روی موضوع تسهیلگری تاکید ویژه‌ای داشته است.

ریاضی افزود: علاوه بر این، مصوبات و بسته‌های تشویقی مختلفی پیش بینی شده تا مالکان نسبت به احیاء بناهای تاریخی خود اقدام نمایند و شهر، جلوه و هویت اصلی خود را مجدد تا حد امکان پیدا کند.

نایب رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر مشهد تصریح کرد: شهروند مشهدی، بعد از بزرگترین مولفه که امام‌رضا(ع) است، باید مولفه‌های دیگری از مشهد را هم چون بناها، خیابان‌ها، معابر و فضاها و ... که دارای رنگ و بوی انحصاری و مختص مشهد هستند، در ذهن داشته باشد؛ اگر اینگونه نباشد، از لحاظ جغرافیایی، تفاوتی بین مشهد و سایر نقاط وجود نخواهد داشت.

ریاضی در پایان گفت: هفته آینده جلسه‌ای برای تعیین مشوق‌های بازآفرینی خواهیم داشت که امیدواریم با تحقق آن، شاهد تسریع در فرآیند احیاء و بازآفرینی بناهای تاریخی باشیم.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات