ثمره حمایت شورای پنجم از بناهای تاریخی را در  ...

ثمره حمایت شورای پنجم از بناهای تاریخی را در ...

ثمره حمایت شورای پنجم از بناهای تاریخی را در گوشه‌وکنار شهر شاهد هستیم

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس، احسان اصولی در حاشیه بازدید جمعی از اعضای شورای شهر مشهد و شهردار از دفاتر تسهیلگری محلات «سرشور» و «جنت» با بیان اینکه افزایش حس تعلق خاطر شهروندان به شهر، تقویت هویت جمعی و هویت تاریخی و پیشینه و دیرینه مشهد که بر محوریت امام‌رضا(ع) شکل گرفته، یکی از سیاست‌های شاخص شورای پنجم است، اظهارکرد: برهمین اساس، سیاست‌گذاری‌ها و رویکردهایی تنظیم شده و امروز شاهد به ثمر نشستن مصداقی این نگاه‌ هستیم.

اصولی در ادامه گفت: تاریخ شهر، اعم از خانه‌های تاریخی و بافت‌های تاریخی و ...، از جمله مصادیقی هستند که فضای هویتی شهر را نشان می‌دهند؛ این مهم کاملا مرتبط با مدیریت شهری قابل تعریف است و بر همین اساس، توجه به بافت تاریخی شهر و پهنه‌های تاریخی در بافت مرکزی یکی از نکات مورد توجه شورای شهر در این دوره بوده و اعتبارات خوبی هم به آن اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه عدم توجه به بافت‌های تاریخی شهر در سال‌های گذشته موجب تخریب گسترده بناها و خانه‌های تاریخی و آب‌انبارها و ... شده است، افزود: این تخریب در بافت پیرامونی حرم مطهر رضوی و هسته مرکزی شهر که واجد ارزش میراثی بسیاری هستند، بیشتر بوده است.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر مشهد خاطرنشان کرد: شورای پنجم شهر مشهد در ابتدای فعالیت خود مانع از این تخریب‌ها شد و برنامه‌ای منسجم برای حمایت از بافت‌های تاریخی و احیاء این فضاها و بازآفرینی فضاهای میراثی و ارزشمند تنظیم کردیم و امروز در گوشه و کنار شهر، بویژه هسته مرکزی، ملموس است.

اصولی با تاکید بر اینکه در فرآیند بازآفرینی و باززنده‌سازی بافتهای تاریخی ارتباط مستقیمی باید با منافع و خواسته‌های مردم برقرار کنیم، گفت: وقتی مردم ببینند شهر و محله‌شان با شواهد تاریخی، در قالب منازل و ابنیه تاریخی احیا می‌شود و موجب جذب زائر و مسافر و گردشگر و رونق اقتصادی می‌گردد و تعلق خاطر آنها به زادگاهشان مضائف می‌شود، مشارکت بیشتری خواهند کرد و مانع از تخریب بناهای تاریخی می‌شوند.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات