کارشناس مسکن:  به سیاست‌های مالی بهینه و مستمر برای بخش مسکن نیاز داریم

کارشناس مسکن: به سیاست‌های مالی بهینه و مستمر برای بخش مسکن نیاز داریم

http://www.bananews.ir/یک کارشناس مسکن گفت: لازم است به سیاست‌های کشور‌های موفق در بخش مسکن نگاه و از میان آنها الگوی مناسبی برای کشورمان انتخاب کنیم.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) کیوان شادمان در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، بیان کرد: از میان الگو‌های درست کشور‌های موفق در زمینه‌ی مسکن، الگویی مناسب را انتخاب کرده، بهینه‌تر کنیم و در پیش گیریم؛ بعضی الگو‌ها تبعات نامناسبی دارند؛ به عنوان مثال اگر ۷۰ الی ۸۰ درصد قیمت یک ملک به صورت ناگهانی به صورت وام داده شود، قیمت مسکن به شدت بالا می‌رود، اما اگر در طی مدت زمان ۱۵ تا ۲۰ ساله و به صورت پلکانی چنین کاری کنیم، مشکلی پیش نمی‌آید.

وی افزود: اگر سیاست‌ها و امکانات مالی و دولتی ادامه‌دار، بلند‌مدت و قابل اجرا باشد، مردم برای استفاده از آنها هجوم نمی‌آورند تا قیمت مسکن به طور ناگهانی بالا رود.

این کارشناس در پایان خاطرنشان کرد: اگر بانک‌ها بخواهند در زمینه‌ی وام خرید مسکن حمایت جدی کنند، به سرعت قیمت مسکن رشد می‌کند، اما اگر در یک بازه‌ی زمانی طولانی و چندین ساله، میزان تسهیلات را افزایش دهند و به ۷۰ تا ۸۰ درصد قیمت مسکن برسانند، مشکل جدی‌ای ایجاد نخواهد شد.

 

 

    نظرات