خسروی: تعیین قیمت مسکن شدنی نیست

خسروی: تعیین قیمت مسکن شدنی نیست

http://www.bananews.ir/طرح بلوک‌بندی قیمت مسکن در مناطق ۲۲ گانه تهران که تا پیش از این علی نیکزاد، وزیر راه و شهرسازی بارها اعلام کرده بود با حمایت مشاوران املاک در حال پیگیری است، روز گذشته توسط رییس اتحادیه مشاوران املاک مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. مصطفی قلی خسروی با اشاره به محترم بودن «حق مالکیت» گفت: تعیین قیمت برای مسکن شدنی نیست چون استخراج این قیمت‌ها و درج آنها به صورت جدول منطقه‌ای نمی‌تواند در کاهش قیمت‌ها موثر باشد و همه ما می‌دانیم عرضه مناسب مسکن است که می‌تواند در تعادل‌ قیمت‌ها مؤثر باشد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) خسروی با اشاره به پیشرفت کمتر از ۲۰ درصدی این طرح گفت: با نظارت وزیر راه و شهرسازی، آرام آرام قیمت مسکن مناطق مختلف تهران برای طرح بلوک بندی در حال استخراج است.

او در گفت‌وگو با فارس افزود: طرح بلوک‌بندی قیمت مسکن و اجاره‌بهای تهران طبق دستور وزیر راه و شهرسازی در حال انجام است و تاکنون نیز برای پیشبرد این برنامه چندین جلسه برای تعیین قیمت مسکن مناطق برگزار شده است. او با بیان اینکه مالکیت محترم و در اسلام محترم‌تر است، گفت: قیمت‌گذاری مناطق باید با ظرافت انجام شود تا بتوانیم یک بلوک‌بندی انجام دهیم تا این مناطق روی سایت سامانه کد رهگیری برای استفاده مشاوران املاک گذاشته شود. او ادامه داد: به عنوان مثال با گذاشتن قیمت این مناطق در جدول روی سایت اگر فردی بخواهد قیمت مسکن بالایی به بنگاه املاک ارائه دهد، این مشاور املاک می‌تواند با ورود به این سیستم و دیدن جدول قیمت‌ها، ارائه‌کننده آن قیمت را برای پایین آوردن قیمت موردنظر توجیه کند تا در نهایت با توافق مالک و مستاجر به یک قیمت مطلوبی دست یابند. رییس اتحادیه املاک با امکان‌پذیر نبودن تعیین قیمت مسکن از این طریق عنوان کرد: در حال حاضر عرضه و تقاضای مسکن در حال متعادل شدن است و همچنین مسکن مهر و ساماندهی املاک و مستغلات توانست حاشیه‌نشینی شهرها و حلبی‌آبادها را از بین ببرد و از سوی دیگر زمانی که عرضه مسکن افزایش یابد مطمئنا اجاره‌بهای مسکن نیز متعادل خواهد شد. رییس اتحادیه املاک کشور افزود: باید تمام مناطق تهران را در بلوک‌ها استخراج کرد تا به طور دقیق مشخص شود که قیمت کف یک منطقه چه میزان و قیمت سقف آن مسکن در چه حدی است و پس از استخراج آن و جدول قیمت‌ها را تهیه کرده و آن را در سامانه کد رهگیری به نمایش بگذاریم. خسروی گفت: در این طرح قرار است سازمان پست برای درج کدپستی، شهرداری برای کمک به تعیین قیمت و سازمان امور مالیاتی هم برای ارائه جدول مالیاتی برای پیشبرد این طرح همکاری کند.

 

 

 

    نظرات