شورای پنجم شهر مشهد، دغدغه‌مند برای ارتقاء  ...

شورای پنجم شهر مشهد، دغدغه‌مند برای ارتقاء ...

شورای پنجم شهر مشهد، دغدغه‌مند برای ارتقاء شاخص‌های زیست محیطی/ شورای شهر به خوبی اهمیت کشف رود را درک کرد

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس، تورج همتی در نود و چهارمین جلسه علنی شورای شهر مشهد ضمن تبریک هفته محیط زیست به تمامی تلاشگران این عرصه، از جمله اعضای شورای شهر مشهد که همگی در راستای حفظ محیط زیست و ارتقاء شاخص‌های محیط زیست شهری تلاش و کوشش‌های ارزنده‌ای داشته‌اند، اظهارکرد: مشهد در مقایسه با سایر کلانشهرهای کشور، از جایگاه و شان و منزلت ویژه‌ای برخوردار است و منزلت این شهر به مراتب بالاتر از سایر شهرهاست.

وی با تاکید بر اینکه مشهد باید باید بدنبال تعریف شهری آرمانی و غیرخاکستری باشد، گفت: شورای پنجم شهر مشهد پیوسته دغدغه ارتقاء شاخص‌های زیست محیطی را داشته و از سوی دیگر مردم هم بدنبال استفاده از فضاهای شهری هستند که موجب شده بار مسئولیت سنگینی به دوش ما بیاندازد تا اقدامات این حوزه را گسترش دهیم.

همتی در ادامه صحبت‌های خود وضعیت دشت مشهد اشاره کرد و با بیان اینکه فرونشست های این دشت آمارهای نگران‌کننده‌ای را نشان می‌دهد، افزود: ساختار و نظام شهرسازی ما باید این بحران‌ها را ببیند؛ شهرهای ما باید به سمت استفاده از آب‌های غیرمتعارف بروند و از انتقال آب از شرق به غرب شهر و یا بالعکس پرهیز کنیم. با این کار شاهد تعادل بخشی به آب سفره‌های زمینی خواهیم بود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان خراسان رضوی با تشکر از نگاه ویژه شورای شهر مشهد به کشف‌رود، تصریح کرد: این محدوده بخاطر قدمت تاریخی و موقعیتی که دارد، از اهمیت بالایی برخوردار است و خوشبختانه شورای پنجم و مدیریت شهری در این دوره به خوبی این اهمیت را درک کرده و به کمک مجموعه مدیران استانی آمده است.
همتی با بیان اینکه به تنهایی قادر به حل مشکلات کشف رود نبوده و نیستیم، گفت: خوشبختانه با ورود شورای شهر، اقدامات امیدبخشی را مشاهده می‌کنیم و در بحث تصفیه‌خانه‌های محلی و سپتاژ نیز اقدامات منحصر به فردی را شاهدیم.

وی افزود: امیدواریم در سال 99 به سمتی حرکت کنیم که میزان استفاده از آب شرب برای آبیاری فضاهای سبز به صفر برسد.

همتی با بیان اینکه از شهرداری مشهد درخواست داریم تا مطالبات دغدغه‌مندان و رسانه‌ها و فعالان محیط‌زیست را مورد توجه قرار دهد، تصریح کرد: مردم باید بدانند که مشهد در حوزه اقلیمی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است؛ برای خدمات‌دهی به زائر و مسافر و شهروندان باید برنامه ویژه‌ای داشته باشیم و از سیاست‌های شهرداری حمایت می‌کنیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان خراسان رضوی با اشاره به پیگیری توسعه صنایع اطراف شهر مشهد و کارگاه‌های مزاحم شهری، گفت: صنایع محور غرب را درصدد هستیم به سمت شرق و در شهرک صنعتی مشهد واقع در جاده فریمان منتقل کنیم تا بارگذاری تعدیل شود.

همتی در ادامه ضمن تقدیر از اقدامات مدیریت شهری مشهد، تصریح کرد: طبق قوانین کشور، بحث دفن زباله در دستورکار محیط زیست نیست و باید به سمت توسعه سیاست‌های بازیافت پیش برویم و لذا شهرداری برنامه های خود را در بحث بازیافت ارائه کند.

وی خاطرنشان کرد: مشهد، شهر بالنده و محیط‌زیست محور است که شاهد بهبود مستمر شاخص‌های زیست محیطی در این شهر هستیم.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات