تغییرکاربری زمینهای ساحلی و دریای قشم به مجتمع تجاری

تغییرکاربری زمینهای ساحلی و دریای قشم به مجتمع تجاری

http://www.bananews.ir/منطقه آزاد قشم مجوز ساخت مجتمع تجاری در ۳۵ هکتار از زمینهای ساحلی و دریای درگهان را به بخش خصوصی داده است به این ترتیب سواحل گلی درگهان که محل تخم گذاری میگو است خشک شده و به جای آن پاساژهای تجاری و لوکس ساخته می‌شود.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) سید مسلم دریانورد رئیس شورای شهر درگهان در منطقه آزاد قشم به خبرنگار مهر گفت: ۳۵ هکتار از زمینهای ساحلی و بخش زیادی از دریای عمان قرار است توسط بخش خصوصی استحصال شود و بخش خصوصی در دریای درگهان خاک بریزد تا بتواند دریا را همسطح ساحل کرده و روی آن مجتمع تجاری بسازد.

وی با بیان اینکه این ۳۵ هکتار زمین به سه قسمت تجاری، مسکونی و فضای سبز تقسیم می شود ادامه داد: در شهر درگهان قشم هشت هزار و ۴۰۰ مغازه فعال و غیر فعال ساخته شده است بنابراین با جمعیت ده هزار نفری درگهان می توان گفت که تقریبا برای هر یک نفر یک مغازه وجود دارد!

وی درباره بندهای دیگر قرارداد میا بین بخش خصوصی و سازمان منطقه آزاد قشم گفت: این اقدام می بایست در صورت موافقت اهالی انجام می شد اما هیچکس نظری از مردم درگهان دراین مورد نخواسته است.

وی ساخت مجتمع تجاری جدیدتر آن هم در دریا را غیر ضروری دانست و گفت: چرا سازمان منطقه آزاد به جای اینکه به امکانات شهری درگهان برسد تمام توجه اش را معطوف به ساخت مجتمع تجاری کرده است؟ به عنوان مثال در این شهر که ایام تعطیل پر از مسافر می شود هنوز امکانات شهری مناسب وجود ندارد.

وی شهر درگهان را به روستایی شبیه دانست که بازارهای لوکس دارد و ادامه داد: سازمان منطقه آزاد قشم درآمدی که از وجود مجتمع های تجاری درگهان کسب می کند را صرف شهر قشم می کند و درگهان در این زمینه بی نصیب است. همچنین این میزان درآمد با آنچه که سازمان در درگهان هزینه می کند اصلا همخوانی ندارد.

دریانورد بیان کرد: در این طرح باید ارزیابی محیط زیستی انجام می شد اما زمانی که این طرح را از سازمان می خواهیم به ما ارائه نمی کنند بنابراین یا این طرح ارزیابی محیط زیستی ندارد که باید گفت در این صورت چطور مجوز گرفته و یا اگر ارزیابی شده چرا ارائه نمی کنند.

 

 

    نظرات