آبگیری سد مخزنی "دویرج" ایلام از آذرماه امسال

آبگیری سد مخزنی "دویرج" ایلام از آذرماه امسال

http://www.bananews.ir/مدیرعامل آب منطقه‌ای استان ایلام گفت: تا پایان آذرماه جاری سد مخزنی دویرج آبگیری می‌شود.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) ،مهندس محمدباقر حیدری در جریان بازدید استاندار ایلام از سد مخزنی دویرج و پروژه‌های عمرانی دهلران ضمن اعلام این خبر اظهار کرد: سد خاکی دویرج با هسته رسی و۱۹۱ میلیون مترمکعب حجم مخزن و۳٫۴میلیون مترمکعب حجم بدنه سد و ۶۶ متر ارتفاع و ۱۱۷۰ متر طول تاج در ۲۲ کیلومتری جنوب شرق دهلران قرار گرفته است.

وی میزان پیشرفت فیزیکی این سد را بیش از ۷۴ درصد اعلام و عنوان کرد: تا پایان آذرماه جاری سد مخزنی دویرج آبگیری خواهد شد.

استاندار ایلام در ابتدای این سفر ضمن بازدید از ۲ طرح استاد – شاگردی در شهر ایلام افزود: طرح "استاد –شاگردی" ریشه در سنن و فرهنگ ما دارد، ولی برای عملی کردن آن باید از صاحبان مشاغلی که جوانان را طبق این طرح آموزش و سپس مشغول بکار کنند، حمایت شوند حتی اگر پدری پسرش را هم با این سیاق، مشغول کند لازم به حمایت است.

اعلایی با بیان اینکه این فرهنگ باید در جامعه رواج پیدا کند، تصریح کرد: طرح استاد – شاگردی از نظر هزینه نیز هیچ بار مالی بر دوش دولت نمی گذارد و در این پروسه جوانان ما بجای حضور در کلاس‌های پر هزینه در همان کارگاه به فراگیری واحدهای نظری و عملی و آماده کردن خود برای کسب و کار و درآمد می‌پردازند.

در ادامه این سفر استاندار ایلام با حضور در شهرک انقلاب دهلران ضمن افتتاح سالن ورزشی چند منظوره شهدای شهرک انقلاب خاطر نشان کرد: در حال حاضر در مجموع ۲۱ هزار و ۱۹۶ متر مربع فضای ورزشی در شهرستان دهلران در دست اجرا و احداث است.

وی با اشاره به اینکه ۳ هزار و ۴۳ میلیون ریال اعتبار برای بهره‌برداری از این طرح هزینه شده است، اضافه کرد: با افتتاح و بهره‌برداری از این میزان فضای ورزشی، سرانه فضای ورزشی در این شهرستان از مرز یک متر به یک‌ متر و ۱۷ سانتی‌متر خواهد رسید.

اعلایی سپس با حضور در کارخانه تولید آجر دهلران، ضمن بهره‌برداری از این واحد تولیدی گفت: میزان تولید این واحد صنعتی۸۰ میلیون قالب آجر در سال است که می‌تواند پاسخگوی نیاز استان باشد.

علی مهدوی، سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان نیز در این مراسم با بیان اینکه در سال‌های ۸۸ و ۸۹ ، سیزده مجوزتاسیس کارخانه تولید آجر در سطح استان با اشتغالزایی ۴۰۰ نفر صادر شده است، بیان کرد: برای احداث و بهره‌برداری از این واحد تولیدی ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان اعتبار هزینه شده است.

وی همچنین با اشاره به اینکه ما توقعات را در این حوزه بالا برده‌ایم، عنوان کرد: توجه به فعالیت‌های حوزه صنعت در مناطق مستعد و دارای پتانسیل‌های لازم برای اجرای طرح‌های صنعتی استان باید بیشتر مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

 

 

    نظرات