انتخاب مدیران از طریق فراخوان

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی گفت: در شرکت آب منطقه استان انتخاب مدیران را براساس فراخوان عملیاتی می کنیم که همین اقدام در حال حاضر تبدیل به دستورالعملی کشوری شده است.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای محمد علایی، در جلسه شورای مدیران آب استان اظهار کرد: مدیریت باید به صورت مشارکتی باشد همراه با اقتدار مدیریتی. بنده به تأیید سخن وزیر نیرو مشارکتی ترین مدیر آب و برق در وزارت نیرو هستم، اما بیان می کنم که نباید اجازه داد تا اقتدار مدیریتی بشکند. مدیران می بایست همه مسائل را به صورت شفاف اعلام کنند و اگر نکته ای وجود داشته باشد مطرح شده  تا حل شود.

علایی ادامه داد: با توجه به تعاملات و استفاده از خرد جمعی که در دو سال اخیر داشتیم و با اقدامات بزرگی که در این زمینه صورت گرفته توانستیم تمام خطوط قبلی را بشکنیم و وضعیت را به یک سطحی برسانیم که عملکرد ما را فراتر از آنچه که انتظارات وزارتخانه بود نشان دهد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان با اشاره به راهبردها و برنامه های شرکت خاطرنشان کرد: معاونت برنامه ریزی راهبردها و برنامه هایی را با همکاری مدیران شرکت تهیه و تدوین کرده است که ابلاغ خواهد شد. گفتنی است پس از ابلاغ راهبردها و برنامه ها، عملکردها نیز ارزیابی می شود، در واقع ما در شرکت آب منطقه ای افراد و مدیران دست به قلمی داریم که می توانند با نوشتن مسائل موجود برای روزنامه ها یا قرار دادن آن ها در شبکه های مجازی اطلاع رسانی کامل را در حوزه خود داشته باشند.

وی با بیان اینکه «مدیران و فعالان شرکت آب منطقه دانش و تجربه های بسیار خوبی را در طول فعالیت خود در شرکت به دست آورده اند که می توان آن ها را ارائه دهند» گفت: مسائل باید به خوبی ارائه و شفاف سازی شود. نباید از چالش هراس داشت همانطور که حضرت علی (ع) فرمودند: باید به سراغ مشکل برای رفع آن حرکت کرد پیش از آن که مشکل به سراغ ما آید.

علایی بیان کرد: راهبرد دیگری که شرکت آب منطقه به آن توجه دارد، مدیریت مشارکتی در درون و بیرون سازمان است. ما در شرکت آب منطقه استان انتخاب مدیران را براساس فراخوان عملیاتی می کنیم که همین اقدام در حال حاضر تبدیل به دستورالعملی کشوری شده است. باید توجه داشت که موضوع مدیریت مشارکتی اهمیت بسیار زیادی دارد و خواهش من این است که همه بخش ها به ویژه در حوزه حفاظت روی این موضوع کار کنند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان تصریح کرد: در سال جاری می بایست تمام دشت های موجود در استان دارای مدیریت مشارکتی باشند و برای تمام دشت های استان، انجمن صنفی تشکیل شود.

وی با بیان اینکه «هر چه در بخش مدیریت مشارکتی فعالیت کنیم، سیستم سالمتر خواهد بود و مردم با خیال آسوده تری فعالیت و کار می کنند» توضیح داد: تقاضای من این است که مدیران در بحث مدیریت مشارکتی برنامه ریزی های لازم را در این زمینه داشته باشند. باید توجه داشت که نمی توان بدون حضور مردم، مسأله آب را مدیریت کرد.

علایی اظهار کرد: باید مدیران بخش طرح و توسعه  بر طرح ها دقت لازم را داشته باشند؛ چراکه در صورت وجود مشکل در طرح ها برخورد لازم صورت خواهد گرفت. بایستی مردم را وارد کار کنیم و از این اقدام هراس نداشته باشیم. درواقع مردم باید بر کار ما نظارت داشته باشند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای با اشاره به بحث کلان در مدیریت آب گفت: ما در حوزه آب، یک راهبرد کلان داریم مبنی بر مدیریت توأمان عرضه و تقاضا. در مدیریت تقاضا بحث همیاران آب مطرح می شود که انصافا شاهکاری در این زمینه انجام شده است. این طرح باید در سال جاری با جدیت انجام شود تا تبدیل به فرهنگ شود.

وی در پایان تاکید کرد: مدیران می بایست با نمایندگان جدید مجلس در ارتباط باشند تا برنامه ها و راهبردهای خود را برای نمایندگان ارائه داد. مدیران نباید اجازه دهند که شرکت بر مبنای برخی از درخواست ها مدیریت شود.

در پایان از مدیران و کارشناسان امورهای آب شهرستان ها که در ارزیابی عملکرد 1000 امتیازی حائز رتبه برتر و امتیاز عالی شده بودند تقدیر بعمل آمد.

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای خراسان رضوی

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای خراسان رضوی

    شركت آب منطقه‌ای خراسان رضوی یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات