برنامه‌ریزی جذب سرمایه‌گذار برای گردشگری در تاسیسات آبی ۱۱ سد خراسان رضوی

برنامه‌ریزی جذب سرمایه‌گذار برای گردشگری در تاسیسات آبی ۱۱ سد خراسان رضوی

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "محمد علایی" اظهار کرد: پس از آنکه دستورالعملی از سوی شرکت مدیریت منابع آب ایران برای ما ارسال گردید ۱۱ طرح در رابطه با گردشگری تاسیسات آبی در استان بررسی و در این راستا دو فراخوان در آذرماه سال ۹۷ و آذرماه ۹۸ در راستای جذب گردشگر و سرمایه گذار منتشر شد.
وی تصریح کرد: اعتبارات تاسیسات طرح چالیدره با سرمایه گذاری حدود ۱۰۰ میلیارد تومان به جز سد، توسط بخش خصوصی انجام شده که بسیار طرح موفقی بوده و در حال حاضر نیز فعال است.
علایی افزود: ما برنامه ای برای توسعه طرح چالیدره با همکاری منابع طبیعی به استانداری ارائه دادیم. نکته اینجاست که طرح چالیدره با یک تفاهم نامه بسیار خلاصه در سال ۱۳۸۳ در ۶ ماده و ۱۴ بند عملیاتی شده است.

۱۶ میلیارد تومان اعتبار برای جذب گردشگر در طرح سد درونگر
وی با بیان اینکه برای جذب گردشگر در حوزه آب، دو طرح دیگر نیز در دستور کار خود قرار دادیم، بیان کرد: این دو طرح شامل سد درونگر  با اعتبار سرمایه گذاری ۱۶ میلیارد تومان و سد فریمان با اعتبار سرمایه گذاری ۲۵ میلیارد تومان است. از جمله اقداماتی که برای اجرایی شدن این دو طرح انجام دادیم انتشار دو فراخوان در این رابطه و دریافت مصوبه استانی لازم در این زمینه بوده است.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان خراسان رضوی افزود: از دیگر اقدامات ما انجام مکاتبات کتبی با فرمانداری شهرستان برای اطلاع رسانی به همه سرمایه‌گذاران که توانایی فعالیت در این طرح را دارا هستند و تعیین قیمت کارشناسی توسط کارشناسان هیئت مدیره بوده است. بر اساس مصوبه هیئت مدیره، هفته آینده موافقت نامه اولیه طرح منعقد خواهد شد تا سرمایه گذار برنده کار خود را آغاز کند. همچنین سرمایه گذار ۶ ماه فرصت دارد تا مجوزهای لازم را نیز جمع آوری کند.
وی با اشاره به اینکه در سد فریمان نیز همین فرآیند طی شده است، اظهار کرد: اصل بحث، سرمایه گذاری در دریاچه سد است، هنوز رودخانه پایین دست و تاسیسات آب منطقه‌ای در پایین دست سد جزو این توافقات نیست و در آینده به آن اضافه خواهد شد. ما تلاش داریم امکانات قانونی لازم را در اختیار سرمایه گذاران برای تحقق این طرح‌ها قرار دهیم. قرار است کل سازه سد فریمان به سرمایه گذار واگذار شود.
وی ادامه داد: خوشبختانه انسجام خوبی در استان وجود دارد و همکاری های مناسبی با محیط زیست و  گردشگری در این زمینه صورت گرفته است.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات