ترانسفورماتورهای سد و نیروگاه دز تعمیرات اساسی شدند

ترانسفورماتورهای سد و نیروگاه دز تعمیرات اساسی شدند

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "محمدرضا شادابی نژاد" مدیر دفتر فنی و مهندسی شرکت تولید و بهره برداری سد و نیروگاه دز گفت: هفت دستگاه ترانسفورماتور با ولتاژ 230 کیلوولت و قدرت 84 مگاولت آمپر که بیش از 55 سال از قدمت آنها می‌گذرد، اورهال اساسی شدند.
وی ادامه داد: این عملیات که از اسفندماه سال 98 آغاز شده بود، توسط کارشناسان و متخصصان شرکت تولید و بهره برداری سد و نیروگاه دز با همکاری شرکت تعمیرات نیروگاهی ایران در مدت زمان چهار ماه انجام شد.
مدیر دفتر فنی و مهندسی شرکت تولید و بهره برداری سد و نیروگاه دز با بیان اینکه ترانسفورماتورهای نیروگاه در سال‌های اخیر به دلیل قدمت نیروگاه دچار مشکلاتی مانند نشتی روغن و کاهش سطح عایق روغن شده‌اند که تعمیرات اساسی آنها در دستور کار قرار دارد، افزود: با انجام تعمیرات اساسی، عملیاتی همچون فیلتراسیون روغن ترانس، دمونتاژ و مونتاژ بوشینگ‌های فشار قوی و ضعیف و رفع نقص از نشتی روغن این بوشینگ‌ها، ترمیم و عایق پیچی سرفازهای فشار ضعیف و قوی و تست‌های الکتریکال روی ترانسفورماتورها با موفقیت انجام شد.
شادابی نژاد در پایان گفت: با توجه به پیک بار شبکه در فصل گرم، اورهال اساسی ترانفسورماتورهای این نیروگاه موجب بهبود و تداوم تولید نیروگاه دز در تابستان پیش رو می‌شود.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات