آغاز حفاری ادامه تونل خط ۳ قطار شهری در دو جبهه شرق و غرب از ماه دیگر

آغاز حفاری ادامه تونل خط ۳ قطار شهری در دو جبهه شرق و غرب از ماه دیگر

آغاز حفاری ادامه تونل خط ۳ قطار شهری در دو جبهه شرق و غرب از ماه دیگر

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، خلیل الله کاظمی امروز در نشست خبری شهردار که با حضورشورای معاونین شهرداری مشهد برگزارشد، درخصوص اقدامات این دوره مدیریت شهری در خصوص احداث خطوط قطارشهری افزود: با توجه به این که خط دو قطارشهری در دوره قبل ناقص افتتاح شده بود حجم زیادی ازاعتبارات برای تکمیل کردن آن اختصاص داده شد.
وی اضافه کرد: همچنین ادامه خط دواز میدان شهدا تا تقی آباد و بعد تا شهرک سلامت با بهره برداری از تمامی ایستگاه ها کامل شد.
وی تصریح کرد: درآغازبکار شورای پنجم ۲ دستگاه حفار تونل خط سه قطار شهری، یکی درجبهه غربی تا میدان جانباز و دومی تا باب الجواد(ع) تونل این خط را حفاری کرده بودند.
وی ادامه داد: اما اکنون دستگاه حفار تونل خط سه درجبهه غربی پس ازانجام حفاری مسیرمیدان جانباز تا امامیه دراین منطقه درحال انجام تعمیرات اساسی است که پس از اتمام این تعمیرات کارحفاری تونل را از یک ماه دیگر آغاز خواهد کرد.
کاظمی گفت: دستگاه حفار تونل خط سه درجبهه شرقی نیزپس ازانجام حفاری مسیر باب الجواد(ع) حرم مطهرتا پایانه مسافربری امام رضا(ع) دراین محل درحال انجام تعمیرات و به روز رسانی است که این دستگاه نیزاز یک ماه دیگر کار ادامه حفرتونل خط سه را آغاز می کند.
معاون عمران،حمل ونقل وترافیک شهرداری مشهد با بیان این که قرارداد اجرای و بهره برداری از فاز اول خط سه قطار شهری به مبلغ ۱۲۰۰ میلیارد تومان امضاء شده است اظهارکرد: طبق برنامه ریزی های انجام شده به دنبال این هستیم تا مسیر ۵.۲ کیلومتری میدان شهدا،حرم مطهر تا پایانه مسافربری امام رضا(ع) را درسال ۱۴۰۰ به بهره برداری برسانیم که با این کار خط یک ،دو وسه به هم متصل خواهند شد.
وی درادامه گفت: همچنین مجوزانعقاد قرارداد اجرای خط چهار قطار شهری مشهد و آغاز عملیات اجرایی آن را اخذ کرده و زمینی واقع در انتهای مهرمادر جهت ایجاد شفت ورودی دستگاه حفاررا تملک کرده ایم .
کاظمی افزود: طبق برنامه ریزی های انجام شده با آماده شدن شفت ورودی، دستگاه حفار کار حفاری تونل چهار قطار شهری مشهد را ازبهمن ماه امسال آغاز خواهد کرد.
مجید خبیری

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مشهد

    منبع خبر

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد یک شهرداری در شهر مشهد می باشد

      نظرات