اجرای بیش از۱۰۰۰ هکتاردرختکاری در کوه پارک طی سه سال / درساماندهی  ...

اجرای بیش از۱۰۰۰ هکتاردرختکاری در کوه پارک طی سه سال / درساماندهی ...

اجرای بیش از۱۰۰۰ هکتاردرختکاری در کوه پارک طی سه سال / درساماندهی کارگران روزمزد اول راه هستیم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، مهدی یعقوبی امروز در نشست خبری شهردار که با حضور شورای معاونین شهرداری مشهد برگزارشد، افزود: با توجه به وجود ۳۵۰۰ هکتار فضای سبز در ارتفاعات و کاشت یک میلیون اصله درخت در این مناطق کوه پارک اکنون به عنوان تنفس گاهی جدید دراختیار شهروندان قرارمی گیرد.
وی با بیان این که برای انتخاب نوع درختان، کمیته ای فنی درسازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری مشهد وجود دارد اظهارکرد: برهمین اساس نوع درختان و گونه های گیاهی که برای فضاهای سبز شهری از جمله کوه پارک درنظر گرفته شده است از ابتدا منطبق با اقلیم شهرمشهد بوده اند.
وی اضافه کرد: با توجه به این موضوع درکاشت درخت از گونه های کم مصرف آب و بوته ای شکل استفاده شده است و درکنار آن سعی شده تا بخشی از درختان نیز برای استفاده مردم مثمرباشند.
یعقوبی درپاسخ به این که با توجه به اجرای طرح ساماندهی کارگران روزمزد چرا هنوز کارگران در میادین و سرگذرها حضور دارند؟ تصریح کرد: زمانی که برای ساماندهی کارگران روزمزد با تاکیدات شهردار مشهد ورود پیدا کردیم با شرایط شیوع کرونا و تعطیلی کارگاه های ساختمانی و تولیدی روبه رو بودیم لذا برای حمایت از کارگران روزمزد کار رابه صورت ضربتی با راه اندازی ۵ پایگاه با سازه سبک آغاز کردیم.
معاون خدمات شهری شهرداری مشهد ادامه داد: معتقدیم با این که کار را ضربتی اجرا کردیم بسیار موفقیت آمیزبوده و درهمین مدت کوتاه، بیش از پنج هزار کارگر و استاد کار روزمزد در این پایگاه ها ثبت نام و شناسنامه دار شده اند.
وی افزود: همچنین دراین مدت ۶هزار نیروی کار برای شهروندان اعزام و هر روزبالغ بر هزار نفر نیرو از سوی شهرداری مشهد درفضاهای سبز شهری به کار گرفته شده اند، که این تعداد غیر از نیروهایی هستند که ساعت ۱۰ صبح به بعد در پروژه کوه پارک و کمربند سبز به کارگرفته شده اند.
وی با بیان این که مصوبه ساماندهی کارگران و استادکاران روزمزد تازه دوشنبه هفته پیش از سوی شورای شهر به تصویب رسیده است اظهارکرد: در ساماندهی کارگران ساختمانی تازه ابتدای راه قرار داریم و به دنبال آن هستیم تا با امضاء تفاهم نامه با دستگاه های مختلف آنها را نیز پای کار آوردیم که این تفاهم نامه تنظیم و درکمیسیون های تخصصی شورای شهر مشهد درحال بررسی است.
یعقوبی ادامه داد: درکناراین اقدامات، پیگیر راه اندازی یک نرم افزارهستیم تا شهروندانی که نیاز به به کارگیری کارگر دارند به صورت هوشمند و از طریق آن بتوانند اقدام به درخواست اعزام کارگرکنند.
مجید خبیری

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مشهد

    منبع خبر

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد یک شهرداری در شهر مشهد می باشد

      نظرات