۳۹۲ هزار کارگر از مسکن مهر برخوردار شدند

۳۹۲ هزار کارگر از مسکن مهر برخوردار شدند

http://www.bananews.ir/مدیرکل امور اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه از اختصاص ۲ هزار و ۱۶۹ هکتار زمین برای تامین مسکن کارگری خبر داد و گفت: تاکنون ۷۷۰ هزار کارگر واجد شرایط شناسایی شده است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir)، مسعود کاظم زاده با تشریح آخرین اقدامات صورت گرفته در زمینه تامین مسکن کارگران کشور، گفت: در سال های اخیر تلاش های فراوانی برای تامین مسکن کارگری انجام شده که از آن جمله انعقاد تفاهم نامه همکاری برای ساخت واحدهای مسکونی برای کارگران با دستگاه های ذیربط بوده است.

مدیرکل امور اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اظهار داشت: تاکنون تعداد ۷۷۰ هزار و ۹۳۹ نفر کارگر واجد شرایط شناسایی شده اند که از این تعداد ۳۹۲ هزار و ۳۰۱ نفر کارگر از مزایای مسکن مهر برخوردار شده اند.

کاظم زاده از اختصاص ۲۱۶۹ هکتار زمین برای ساخت ۲۰۴ هزار و ۹۷۸ واحد مسکونی در کشور خبر داد و گفت: عملیات آماده سازی در قالب ۴۸۰ پروژه در ۲۱ استان آغاز شده است.

وی به شروع عملیات ساخت واحدهای مسکونی در قالب ۵۳۶ پروژه در ۲۶ استان کشور اشاره کرد و افزود: کار ساخت مسکن در آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، اصفهان، ایلام، البرز، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، زنجان، سیستان و بلوچستان، سمنان، فارس، قزوین، قم، کردستان، کرمان، گیلان، گلستان، لرستان، مازندران، هرمزگان و همدان آغاز شده است.

این مقام مسئول در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، از واگذاری تعداد ۴۴۰۸ واحد مسکونی در ۹ استان خبر داد و تاکید کرد: در اصفهان ۸۳۲ واحد مسکونی، در ایلام ۱۱۲ واحد مسکونی، در خراسان جنوبی ۷۷۸ واحد مسکونی، در زنجان ۹۴۸ واحد مسکونی، در فارس ۱۱۲ واحد مسکونی، در مرکزی ۶۱۴ واحد مسکونی، در هرمزگان ۲۹۸ واحد مسکونی، در همدان ۷۱۴ واحد مسکونی و تعداد ۲۳ هزار و ۱۰۱ واحد مسکونی نیز تا پایان سال ۹۲ قابل واگذاری می شود.

کاظم زاده، تصریح کرد: پیگیری حل مسائل و مشکلات مسکن کارگری در فرایند ساخت و ساز و همچنین اخذ زمین برای کارگرانی که تاکنون موفق به دریافت زمین نشده اند از جمله برنامه های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.

 

 

    نظرات