حمل ونقل در ایران و فاصله تا استانداردهای جهانی

حمل ونقل در ایران و فاصله تا استانداردهای جهانی

http://www.bananews.ir/یک کارشناس حمل و نقل گفت: فاصله‌ی حمل و نقل‌ کشور در بخش ترانزیت با استانداردهای جهانی به اندازه‌ی فاصله‌ی تمام بخش‌هایمان با استانداردهای جهانی است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) منصور اکبری در گفت‌وگو با ایسنا، تصریح کرد: مشکلات بسیاری در سیستم گمرک کشور وجود دارد؛ هنگامی که کالایی از شهری به گمرک شهر دیگری ترانزیت می‌شود، وظیفه‌ی گمرک شهر مقصد است که گمرک مبدا را از دریافت آن مطلع کند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه برخی کوتاهی‌های سیستم گمرک به دوش شرکتهای حمل و نقل می‌افتد، افزود: طبق قوانین جهانی، وظیفه‌ی گمرک مقصد است که گمرک مبدأ را پس از دریافت کالا، مطلع کند، اما در کشور ما در حالی‌که گمرکات مقصد، وظیفه خود را انجام نمی‌دهند، شرکت‌های حمل و نقل متهم به کوتاهی می‌شوند؛ همین موضوع به تنهایی برای اثبات فاصله‌ی بسیار زیاد حمل و نقل کشور در حوزه‌ی ترانزیت با استاندارد‌های جهانی کافی‌ است.

این کارشناس در پایان با بیان این‌که افراد در جایگاه واقعی خود قرار نگرفته‌اند، خاطرنشان کرد: کسی می‌تواند مدیریت نبض اقتصادی را به دست گیرد که اقتصا‌ددان باشد؛ بنابراین طبیعی است وقتی افراد متخصص در سمت واقعی خود قرار نگیرند، نتیجه‌ی موفقیت‌آمیز نخواهد بود. اگر از افراد در جایگاه واقعی‌شان استفاده شود، بسیاری از مشکلات خود به خود برطرف می‌شود.

 

 

    نظرات