لامپ‌های کم مصرف هیچ‌گونه مشکلی ندارند

لامپ‌های کم مصرف هیچ‌گونه مشکلی ندارند

http://www.bananews.ir/مدیرعامل سازمان بهره‌وری انرژی ایران تاکید کرد که استفاده از لامپ‌های کم مصرف هیچ‌گونه اثر منفی بهداشتی و زیست‌محیطی ندارد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) سعید مهذب ترابی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به این‌که در سال های اخیر استفاده از لامپ های کم مصرف در کشور توسعه قابل چشمگیری یافته است، افزود: هیچ اثر منفی از تاثیرات مصرف این لامپ‌ها گزارش نشده است.

وی افزود: با توجه به اینکه گاهی از اوقات مشاهده می‌شود که اطلاعات و اخبار ناصحیح و غیرعلمی درخصوص استفاده از این‌گونه لامپ‌ها منتشر می‌شود، افزود: مردم باید اطلاع داشته باشند که همانگونه که این سازمان در اخبار و اطلاعیه‌های خود نیز اعلام کرده است، براساس مطالعات داخلی و بین‌المللی صورت‌گرفته تاکنون هیچگونه اثر منفی بهداشتی و زیست محیطی در اثر استفاده از لامپ‌های کم مصرف مشاهده، گزارش یا به اثبات نرسیده است و لامپ های فوق از جمله لامپ های ایمن شناخته می‌شوند.

مهذب ترابی همچنین تاکید کرد که لامپ‌های کم مصرف فشرده (CFL) موجود در بازار، نسل جدید لامپ‌های کم مصرف معمولی (لامپ‌های مهتابی) هستند که بیش از ۵۰ سال است به وفور در ایران و اکثر کشورهای جهان مورد استفاده قرار گرفته و می‌گیرند.

وی با این حال از کلیه مردم تقاضا کرد لامپ‌های کم مصرف را با مهر و نشان استاندارد را از مبادی مطمئن و ذیصلاح تهیه کنند.

 

 

    نظرات