آغاز عملیات بازگشایی، لایروبی و آزادسازی رودخانه برزندچایی

رئیس اداره منابع آب شهرستان گرمی از آغاز عملیات بازگشایی، لایروبی و آزادسازی رودخانه برزند چایی در بازه روستاهای نصراله بیگلو، نوراله بیگلو، بوداغلو و شهماربیگلو خبر داد .

مهندس رضا بدرزاده گفت: در پی خشکسالی های پی در پی چندین سال گذشته و کاهش رواناب در رودخانه های منطقه و بخصوص حوضه آبریز رودخانه برزند چایی و تصرفات مالکان اراضی مجاور این رودخانه، موجب تنگ تر شدن مجرای اصلی جریان شده بود که در صورت بروز سیلاب های با دبی بالا و متوسط، امکان بروز خسارات جانی و مالی برای ساکنان مناطق روستایی حاشیه این رودخانه را مضاعف می نمود.

وی تصریح کرد: بر این اساس و همچنین بر اساس درخواست اهالی منطقه، کارشناسان اداره منابع آب شهرستان گرمی، اقدام به شناسایی نقاط حادثه ساز و بحرانی و جانمایی نقشه های بستر و حریم رودخانه پرداختند و بعد از شناسایی اراضی تصرف شده در بستر رودخانه، اقدام به پخش اطلاعیه با دستور رییس حوزه قضایی بخش انگوت نمودند تا در فرجه زمانی معین نسبت به آزادسازی تصرفات اقدام گردد .

رئیس اداره منابع آب شهرستان گرمی افزود: بلافاصله پس از اتمام مهلت مقرر در اطلاعیه اقدامات لازم نسبت به بازگشایی، لایروبی و آزادسازی اراضی تصرف شده آغاز گردید .

مهندس بدرزاده اظهار داشت: این اقدام اداره منابع آب شهرستان گرمی در راستای حفظ حقوق بیت المال و پیشگیری از وقوع سیل براساس تبصره های ماده ۲ قانون توزیع عادلانه آب صورت می گیرد.

وی گفت: در جریان این عملیات ضمن بازگشایی دهانه پل ها و لایروبی نقاط حادثه ساز این رودخانه ، پیش بینی می شود در حدود ۵ کیلومتر از اراضی تصرف شده بستر رودخانه آزادسازی شود .

گفتنی است برزندچایی یکی از رودخانه های مهم شهرستان گرمی می باشد که نقش اساسی در تامین آب شرب و بهداشتی و معیشت اهالی منطقه دارد .

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای اردبیل

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای اردبیل

    شركت آب منطقه‌ای اردبیل یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات