سد نرماب گلستان  اردیبهشت ۱۴۰۰ آبگیری می شود/ تامین آب شرب ۵۵۰ هزار نفر در استان

سد نرماب گلستان اردیبهشت ۱۴۰۰ آبگیری می شود/ تامین آب شرب ۵۵۰ هزار نفر در استان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو (پاون)، سید محسن حسینی در مراسم آغاز جابه‌جایی روستای جنگلده بالا که در محدوده مخزن سد نرماب قرار دارد، اظهار داشت: امروز به نقطه‌ای رسیدیم که نیاز است جناح چپ سد را تکمیل کنیم و امیدواریم این سد در اردیبهشت ۱۴۰۰ آبگیری شود.

وی افزود: دو روستای جنگلده بالا و پایین در کاسه سد قرار داشتند که چند سال پیش روستای جنگلده پایین جابه جا شد و فقط بخشی از کار باقی مانده است. اما به علت موضوعات اعتباری و مجوزها کار جابه جایی روستای جنگلده بالا با تأخیر مواجه شد.

سرپرست آب منطقه‌ای استان گفت: مساحت سایت جدید برای جابه جایی روستا ۱۴ هکتار است که اراضی خریداری و منابع اعتباری نیز تأمین شده است. ما در این سایت ۴۵۷ نفر در قالب ۱۹۲ خانوار را داریم که قرار است برای آنها تا پایان سال خانه‌های جدید ساخته شود.

وی ادامه داد: در سایت جدید علاوه بر ساخت ۲۰۰ واحد مسکونی، خانه بهداشت، فضای ورزشی به مساحت ۲۳۰۰ مترمربع، فضای سبز به مساحت ۱۴ هزار مترمربع، فضای آموزشی و مدرسه ۱۲۰۰ مترمربع، شبکه معابر، کتابخانه، مسجد و بوستان روستایی پیش بینی شده است.

حسینی خاطرنشان کرد: واحدهای مسکونی این روستاییان قرار است با کمک بنیاد مسکن و تا پایان امسال ساخته شود و همزمان با آغاز عملیات جابه جایی تکمیل جناح چپ سد نیز آغاز می‌شود.

وی با اشاره به مزیت‌های تکمیل این سد اظهارداشت: با توجه به حجم آب قابل ذخیره سازی در پشت این سد، استان از نظر وقوع سیلاب و خسارت‌های آن ایمن‌تر خواهد شد.

سرپرست شرکت آب منطقه ای گلستان افزود: علاوه براین آب شرب ۵۵۰ هزار نفر در شرق استان و آبیاری ۱۸ هزار هکتار از اراضی پایاب سد نیز تأمین می‌شود.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات