48 پهنه آبی استان اردبیل مستعد رونق گردشگری آبی

48 پهنه آبی استان اردبیل مستعد رونق گردشگری آبی

رییس کارگروه توسعه گردشگری، سرمایه گذاری و گنجینه آب اردبیل از نهایی شدن لیست پهنه های آبی توسعه گردشگری آبی اردبیل خبر داد و گفت: تاکنون آگهی دعوت از سرمایه گذاران چهار مورد از 48 پتانسیل و ظرفیت شناسایی شده در محدوده استان اردبیل منتشر گردیده است.

دکتر تورج مهدی زاده افزود: برخی از این موارد قابلیت بازگشت سرمایه در سال اول و برخی در دو یا سه سال اول را دارند و بر اساس مدل اولیه مالی، سود این نوع سرمایه گذاری ها بسیار بالاتر از سودهای بانکی و سرمایه گذاری در تولید است .

وی اظهار کرد: با سرمشق قرارداد شیوه‌نامه اجرایی فعالیت‌ها و شناسایی ظرفیت‌های گردشگری و تفریحی در منابع و تاسیسات آبی ابلاغ شده از طرف شرکت مدیریت منابع آب و وزارت نیرو و پس از برگزاری 160 نفرساعت جلسه، با حضور معاون برنامه‌ریزی، معاون حفاظت و بهره‌برداری و معاون طرح و توسعه و مدیران و روسای ادارات منابع آب شهرستان‌های استان به ویژه سرعین، اردبیل، نیر و نمین، لیست 48گانه از پهنه های آبی دارای پتانسیل رونق و توسعه گردشگری آبی استان شامل سدهای بزرگ مخزنی و سدهای کوتاه، آبشارها، برکه ها، چشمه های آبگرم معدنی، حاشیه رودخانه ها و... احصا و جهت تصویب به هیئت مدیره شرکت ارسال شده است .

وی تصریح کرد: لیست پهنه های آبی مستعد توسعه صنعت توریسم پس از جلسات و نشست‌های کارشناسی و بحث و بررسی های مفصل با معاونان و کارشناسان اداره کل میراث فرهنگی استان اردبیل نهایی شده و در دومین کمیته هماهنگی توسعه گردشگری آبی با حضور رییس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل و مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و معاونین مربوطه دو سازمان به تصویب رسیده است .

لینک اصل خبر در سایت شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    منبع خبر

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات