آیین اختتامیه دهه محیط زیست شهری با حضور جمعی از مسئولین و نمایندگان تشکل ها و نهادهای زیست محیطی یزد برگزار شد

آیین اختتامیه دهه محیط زیست شهری سه شنبه 27 خرداد 99 با حضور جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر، شهرداریزد، معاون فرماندار، مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان و جمعی از نمایندگان تشکل ها و نهادهای زیست محیطی در شورای اسلامی شهر یزد برگزار شد.
سپنتا نیکنام در این مراسم با گرامیداشت دهه محیط زیست شهری بیان داشت: امروز خوشحالم که شاهد به ثمر نشستن برخی از اقداماتی هستیم که در کمیسیون خدمات و محیط زیست شهری به مرحله اجرا رسیده است. ما در شورای پنجم و در سال گذشته با تغییر نام کمیسیون خدمات و حمل و نقل شهری به کمیسیون خدمات و محیط زیست شهری همت ویژه ای را با محوریت فعالیت های محیط زیستی در دستور کار خود قرار داده تا این مهم در ساختار پارلمان شهری نهادینه شود.
این عضو شورای اسلامی شهر یزد در ادامه افزود: در همین راستا کمیته محیط زیست شهری نیز تاسیس شد که با حضور فعال و پرشور فعالان محیط زیست و علاقمندان به این حوزه اقدامات مهم و مفیدی در این حوزه اجرایی شد. این اتحاد توانست اقداماتی را رقم بزند که در دوره های پیشین کم نظیر بوده و مایه خرسندی ما و هرآنکسی شد که دل در گرو حفاظت از محیط زیست داشته و دارد.
نیره پورملایی مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان یزد نیز در ادامه با اشاره به نقش شورای اسلامی شهر یزد در هفته محیط زیست، بیان داشت: هم اکنون شاهدیم موضوعات زیست محیطی به عنوان یکی از دغدغه های اصلی شورای اسلامی شهر یزد قلمداد شده و عهده دار بخشی از فعالیت های حفاظتی از محیط زیست شهری باشد. این مهم به ویژه در حوزه فرهنگ سازی موضوعات حراست از محیط زیست توانست در سطح کشور مورد توجه همگان و مسئولان ذی ربط قرار گیرد که این دغدغه به نوبه خود ارزشمند و شایسته تقدیر است.
وی همچنین با قدردانی و تشکر ویژه از عوامل و دست اندرکارن برگزاری دهه محیط زیست شهری، افزود: این عزیان توانستند فعالیت های مثمر ثمری را از خود به یادگار بگذارند؛ به ویژه محتوای رسانه ای تولید شده در این ایام که با همت کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر یزد تولید شد فوق العاده ارزشمند بود که توانست نقش آفرین و موثر واقع شود.
جمال الدین عزیزی شهردار یزد در آخر با اشاره به اصل 50 قانون اساسی، یادآور شد: در جمهوري اسلامي‌، حفاظت از محيط زيست كه نسل ‌امروز و نسل هاي بعد بايد در آن حيات اجتماعي رو به رشدي داشته ‌باشند، وظيفه عمومي تلقي مي‌گردد. از اين رو فعاليت هاي اقتصادي وغير آن كه با آلودگي محيط زيست يا تخريب غيرقابل جبران آن‌ ملازمه پيدا كند، ممنوع است‌.
وی در ادامه افزود: هیچ فرهنگی بدون وابستگی به اقتصاد ساخته نمی شود. تا زمانی که در شهرمان هزینه قابل توجهی برای تخریب محیط زیست قائل نشویم نمی توان شاهد اقدام چشمگیری در حوزه فرهنگ سازی مضاعف این مهم داشت. در بحث محیط زیست شهری باید همچنان که تخریب محیط زیست تبعات سنگینی داشته باشد از همان رو نیز حراست و حفاظت از آن در مواردی مایه کسب درآمد برای شهروندان باشد.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر یزد

    منبع خبر

    شورای شهر یزد

    شورای شهر یزد یک شورای شهر در شهر یزد می باشد

      نظرات