پیمایش شبکه آب روستایی در پیربلوط چهارمحال و بختیاری

پیمایش شبکه آب روستایی در پیربلوط چهارمحال و بختیاری

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، " علی بشتام" با اعلام این خبر افزود: با توجه به شروع فصل گرما و افزایش مصرف آب آشامیدنی توسط 750 مشترک روستای پیر بلوط  این امور مانور پیمایش شبکه‌های آب را در جهت کنترل و کاهش مصرف آب در دستور کار خود قرار داد.
وی گفت: آموزش چهره به چهره در خصوص مصرف بهینه آب آشامیدنی عمده‌ترین هدف در این پیمایش شبکه بود که با حضور اکیپ‌های سه نفری در منازل مشترکان به همراه بازگویی راه‌های صرفه‌جویی در مصرف آب، تذکر به مشترکان پر مصرف، تقاضای عدم باغکاری، عدم آبیاری فضای سبز منازل با آب شرب و به صورت کلی عدم استفاده از آب شرب در مصارف غیرشرب انجام شد.
مدیر امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان شهرکرد، از دیگر کارهای انجام شده در این فرآیند را پلمپ کنتورها، بررسی وضعیت کنتور از نظر خرابی، بازدید از تاسیسات آب ورودی به منازل و لزوم استاندارسازی، بررسی اطلاعات قبوض آب بهای مشترکان، آموزش نحوه آزمایش کنتور آب و لزوم نشت یابی دوره‌ای لوله‌ها و دیگر تاسیسات موجود در منازل توسط خانوارها نام برد.
بشتام ضمن تشکر از همراهی اعضای شورای اسلامی و دهیار روستای پیر بلوط خاطرنشان کرد: این مانور توسط اکیپ‌های مختلف طی پنج روز متوالی با حضور مسئول امور مشترکان و همچنین امور حقوقی آب و فاضلاب روستایی شهرستان شهرکرد و آبداران روستایی انجام شد.
روستای پیر بلوط با بیش از 2000 نفر جمعیت در بخش مرکزی شهرستان شهرکرد قرار دارد.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات