تأمین مالی ۴۱۴ کیلومتر از ‌خط‌آهن تهران‌مشهد و ۲۸ ایستگاه این مسیر‌

تأمین مالی ۴۱۴ کیلومتر از ‌خط‌آهن تهران‌مشهد و ۲۸ ایستگاه این مسیر‌

http://www.bananews.irنماینده بانک توسعه اسلامی (IDB ) با بیان اینکه روند مشارکت بخش خصوصی در توسعه زیرساخت‌ها و بهره‌برداری از آنها در ایران یک الگوی کاملاً موفق است، گفت: این بانک تأمین مالی ۴۱۴ کیلومتر از ۹۲۰ کیلومتر خط‌آهن تهران-مشهد و ۲۸ ایستگاه این مسیر ریلی را بر عهده دارد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) به نقل از روابط عمومی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، نماینده بانک توسعه اسلامی (idb ) در دیدار با مدیرعامل شرکت ساخت، ضمن ابراز خرسندی از حضور در کشور ایران و بازدید از پروژه‌های عمرانی بخش حمل و نقل، به بازدید از راه‌آهن تهران – مشهد اشاره و ساخت این پروژه را مطلوب ارزیابی کرد.

معین الحسن ادامه داد: بانک توسعه اسلامی تامین مالی ۴۱۴ کیلومتر از ۹۲۰ کیلومتر راه آهن تهران – مشهد و ۲۸ ایستگاه این مسیر ریلی را بر عهده دارد.

وی افزود‌: در بازدیدی که از این پروژه داشتیم به این نتیجه رسیدیم که روند اجرایی طرح‌های عمرانی در ایران مسیر مطلوبی را طی می‌کند.

معین الحسن ضمن تأکید بر ضرورت توسعه همکاری با ایران، اظهار داشت: برای ما اطلاع از نیازهای توسعه‌ای ایران بسیار حائز اهمیت است و زمینه را برای تعمیق تعاملات فراهم می‌سازد.

در ادامه این مراسم مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور نیز ضمن ابراز علاقمندی نسبت به حضور بخش خصوصی در ساخت و مشارکت پروژه های راهسازی، گفت: خوشبختانه با رشد همه جانبه‌ای که پس از انقلاب اسلامی در کشور به وجود آمده است، امروز شاهد خودکفایی کامل صنعت حمل و نقل و صدور خدمات فنی و مهندسی از ایران به کشورهای مختلف هستیم.

احمد صادقی افزود: در حال حاضر ۷۵۰۰ کیلومتر راه‌آهن و ۲۰۰۰ کیلومتر آزادراه توسط شرکت‌های توانمند داخلی در سراسر کشور در دست ساخت است که ما امیدواریم با حضور سرمایه‌گذاران و شرکت های داخلی و خارجی این رقم چندین برابر شود.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه ضمن تأکید بر ضرورت استفاده حداکثری از پتانسیل‌های بخش خصوصی، افزود: بر این اساس از همه شرکت‌های داخلی و خارجی فعال در عرصه توسعه زیربناهای حمل و نقل دعوت می کنیم در تأمین مالی و احداث طرح های عمرانی صنعت حمل و نقل کشورمان مشارکت نمایند.

 

 

    نظرات