معماری میدان امام (ره) ارومیه به طراحی ایرانی - اسلامی‌ نزدیک‌تر می‌شود

معماری میدان امام (ره) ارومیه به طراحی ایرانی - اسلامی‌ نزدیک‌تر می‌شود

http://www.bananews.ir/مدیرکل مسکن و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: پس از واگذاری اجرای پروژه به بخش خصوصی به مجری طرح تغییر نوع معماری این پروژه اعلام می‌شود و حتی مقرر شده با تغییراتی در سقف این پروژه نوع معماری میدان امام (ره) ارومیه به طراحی ایرانی - اسلامی نزدیک‌تر ‌شود.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) خلیل محبت خواه  در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه ادامه اجرای پروژه میدان امام (ره) ارومیه به بخش خصوصی واگذار می‌شود، تاکید کرد: در روزهای پیشین با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی، پروژه‌ میدان امام خمینی(ره) بررسی و مقرر شد پس از کسب مجوز از وزیر راه و شهرسازی این پروژه به بخش خصوصی واگذار شود.

وی درباره وضعیت کنونی این پروژه گفت: مراحل اجرایی آن تا حدودی انجام شده و فقط ۲ هزار مترمربع از تملک اراضی بخشی از پیرامون این پروژه باقی مانده است که در اولویت کاری بعدی قرار دارد همچنین با موافقت شهردرای این اراضی به زودی آزادسازی می‌شوند.

مدیرکل مسکن و شهرسازی آذربایجان غربی با بیان این که تاکنون قریب به ۲۵ میلیارد تومان برای این پروژه اعم از تملک و آزادسازی اراضی اطراف همچنین ساخت ۲ ساختمان این پروژه هزینه شده است، خاطرنشان کرد: پیش بینی می‌شود با تکمیل این پروژه به اعتبار۶۰ تا ۷۰ میلیارد تومانی نیاز باشد که البته رقم دقیق این میزان توسط بخش خصوصی برآورد و اعلام می‌شود.

محبت‌خواه تاکید کرد: برای ادامه‌ ساخت این پروژه می‌کوشیم معماری ایرانی- اسلامی را برای آن اجرا کنیم.

اجرای طرح میدان امام خمینی(ره) ارومیه که در پشت اراضی شرق بازارسنتی ارومیه و در حد فاصل خیابان‌های بعثت و خیابان شهید منتظری واقع است، از اواسط دهه شصت در دستور کار مسوولان استانی قرار گرفت و به علت تغییر چندباره‌ مجریان تاکنون نیمه‌کاره باقی مانده است.

 

 

    نظرات