قطار بندرعباس ـ آلماتی به‌زودی روی ریل می‌رود

قطار بندرعباس ـ آلماتی به‌زودی روی ریل می‌رود

http://www.bananews.irقطار کانتینری مسیر بندرعباس- آلماتی، ۲۵ مهرماه امسال همزمان با برگزاری اجلاس توسعه ترانزیت لجستیک اکو طی مراسمی با حضور مقام‌های راه آهن کشورهای عضو اکو و سازمان‌های بین المللی روی ریل می رود.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir)، قطار کانتینری بندرعباس- آلماتی، آسیای میانه را به کشورهای حوزه خلیج فارس و جنوب شرق آسیا متصل خواهد کرد.

به این ترتیب، آلماتی (پایتخت پیشین قزاقستان) از طریق ازبکستان و ترکمنستان به ایران و به کشورهای حوزه خلیج فارس و جنوب شرق آسیا متصل می شود.

بر این اساس طول مسیر بندرعباس – آلماتی از طریق راه آهن، ۳ هزار و ۷۵۶ کیلومتر بوده و زمان سیر قطار ۱۵۰ ساعت و ۱۲ دقیقه ( ۶ روز و نیم ) برآورد شده است.

این مسیر می تواند مهمترین کریدور برای واردات - صادرات و ترانزیت در آسیای مرکزی باشد.

براساس این گزارش، پروژه راه‌اندازی قطار برنامه‌ای کانتینری بندرعباس– آلماتی و فعال سازی منظم این کریدور جزء مهمترین پروژه‌های حمل و نقلی در منطقه اکو و مورد تایید اسکاپ است. اسکاپ نهاد اصلى و مرکزى براى اجراى برنامه‌ها و فعالیتهاى سازمان ملل در حوزه توسعه آسیا و اقیانوسیه است.

گفتنی است اسکاپ ۵۳ عضو اصلى و ۹ عضو پیوسته دارد و هدف اصلى آن، پیشبرد و توسعه فعالیتهاى اقتصادى و اجتماعى در منطقه آسیا و اقیانوسیه است. قلمرو این نهاد از روسیه تا زلاندنو و مرزهاى غربى تا شرقى آن از ترکیه تا جزیره کریباتى در اقیانوس آرام است و سه میلیارد نفر را تحت پوشش دارد.

 

 

    نظرات