الگو برداری از کشورهای موفق در مسکن قشر متوسط

الگو برداری از کشورهای موفق در مسکن قشر متوسط

http://www.bananews.irیک کارشناس مسکن گفت: ۱۰ درصد جامعه را قشر فقیر و ۱۰ درصد جامعه را قشر ثروتمند تشکیل می‌دهد؛ ۸۰ درصد باقی‌مانده همان قشر متوسط هستند که باید برای مسکن آنها برنامه ریزی شود.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) شهریار شقاقی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این‌که قشر متوسط وسیع‌ترین قشر جامعه هستند، اظهار کرد: باید برای مسکن این قشر برنامه‌ریزی شود و از کشورهایی که در این زمینه موفق بوده‌اند الگوبرداری کنیم.

وی با تاکید بر اینکه نیاز به یک برنامه بلندمدت ۲۰ تا ۳۰ ساله داریم، افزود: با افزایش جمعیت، خواسته‌ها نیز افزایش می‌ِیابد و اگر نتوانیم میان رشد جمعیت و سرعت خدمات تعادل ایجاد کنیم، با مشکل مواجه می‌شویم. لازم است برای جبران کمبودها، جمعیت کنترل شود.

شقاقی در پایان خاطرنشان کرد: سیاست‌های مالی کشور، نیاز به یک برنامه کوتاه مدت دارد. در کشور موفقی مانند سوئد، به افراد وام مسکن طولانی مدت با بهره کم می‌دهند، بنابراین شهروندان به راحتی می‌توانند صاحب خانه شوند. در ایران زمانی چنین طرح‌هایی با عنوان اجاره به شرط تملیک مطرح شد. اگر این دست سیاست‌های درست تدوین شود وضعیت مسکن بهبود می‌یابد.

 

    نظرات