استفاده از ظرفیت زندانیان رای بازدر مدیریت شهری/ تلاش ها برای کاهش جمعیت کیفری

استفاده از ظرفیت زندانیان رای بازدر مدیریت شهری/ تلاش ها برای کاهش جمعیت کیفری

استفاده از ظرفیت زندانیان رای بازدرمدیریت شهری شاهرود / تلاش در کاهش جمعیت کیفری
رئیس سازمان زندان های شهرستان شاهرود با اشاره به اینکه تولید کار برای زندانیان از اهمیت بالایی برخوردار است، گفت: تلاش می کنیم در کاهش جمعیت کیفری گام های بلندی را برداریم.
به گزارش روابط عمومی مدیریت شهری شاهرود، امید کهربایی به دعوت اعضای شورا در صحن علنی شورای اسلامی شهر، با بیان اینکه تولید کار برای زندانیان از اهمیت بالایی برخوردار است، افزود: خوشبختانه از ظرفیت زندانیان رای باز شاهرود در مدیریت شهری استفاده می شود.
وی با بیان اینکه  زندانیان به 3 گروه بسته، نیمه باز و رای باز تقسیم می شوند، ابراز داشت: افرادی که مشمول قانون رای باز می شوند روزانه می توانند 6 تا 7 ساعت در خارج از زندان کار کنند چرا که این امکان، مانع از روی آوردن به خلاف و از هم پاشیدن خانواده برای آنان می شود.
رئیس سازمان زندان ها ضمن بیان اینکه این افراد به نوعی هنجار شکنی کرده و به دلایل مختلف راهی زندان شده اند، تصریح داشت: زندان رای باز فرصتی بین زندان و اجتماع است که اگر خوب تعریف و اجرا شود بسیار تاثیر گذار خواهد بود.
کهربایی با اشاره به اینکه زندانیان رای باز با هماهنگی نهادهای قضایی و سپردن وثیقه مناسب، قراردادی با پیمانکاران شهرداری منعقد و مشغول به کار شده اند، اضهار داشت: درحال حاضر زندان شاهرود 50 رای باز دارد.
همچنین در ادامه این جلسه رئیس شورای اسلامی شهر شاهرود با بیان اینکه طبق قرار داد دو جانبه 50 زندانی رای باز در راستای رشد و توسعه شهر بکارگیری شده اند، عنوان داشت: ما حصل این تعاملات منجربه تامین مخارج اداره زندان ها و ایجاد درآمد برای زندانیان است و این امر باعث جلوگیری از بروز آسیب های اجتماعی و از هم پاشیدن کانون خانواده خواهد شد.
وی با اشاره به ساختمان متروکه زندان ها واقع در خیابان شهربانی و میدان بسیج مصوبه انتقال ساختمان زندان ها به خارج از شهر افزود: با توجه به ابلاغیه، اداره زندان ها می توانند ساختمان ها را به قیمت کارشناسی به شهرداری واگذار کنند تا در کنار زیبا سازی به اقتصاد و اشتغال شهر کمک کند.
امید‌ کهربایی در پیرو صحبت های رئیس شورای شهر در خصوص واگذاری ساختمان متروکه زندان ها واقع در اماکن مذکور، گفت: هر اقدامی در راستای پیشرفت و زیبا سازی شهرستان صورت پذیرد به نفع مردم شاهرود بوده چرا که اداره زندان ها هم در این راستا به جمع آوری سیم خاردار های دیوار زندان پرداخته تا کسی از این فضا رنج نبرد.
وی ضمن ابراز خرسندی از پیشنهادات اعضا از شورای اسلامی شهر و شهرداری خواست تا از توانایی زندانیان در پروژه هایی غیر تخصصی همانند رنگ آمیزی جداول، شست و شوی آبنما های سطح شهر و  ... همکاری های لازم را جهت اشتغال زندانیان رای باز به صورت متمرکز و در یک مکان مشخص داشته باشند.
لینک اصل خبر در سایت شهرداری شاهرود

    منبع خبر

    شهرداری شاهرود

    شهرداری شاهرود یک شهرداری در شهر شاهرود می باشد

      نظرات