زیرساخت‌های آب یزد تحمل افزایش مصرف کنونی را ندارد

.

مدیر عامل آب منطقه‌ای یزد با اشاره به افزایش ۳۰ درصدی مصرف آب در استان، گفت: زیرساخت‌های مدیریت منابع آبی در یزد توان تداوم افزایش مصرف نداشته و ادامه آن منجر به کاهش کیفیت آب شرب می‌شود.

«محمدمهدی جوادیان‌زاده» در نشست خبری آنلاین خانه مطبوعات و رسانه‌های یزد، با بیان این‌که بارش‌های اخیر استان تبدیل به روان آب و بخشی هم در منابع آب زیرزمینی نفوذ می‌کنند،‌ اظهار کرد: برآورد تقریبی ما نشان می‌دهد که این ۱۰۸ و نیم میلی‌متر بارندگی معادل هشت میلیارد مترمکعب آب است ولی به‌دلیل شدت تبخیری که در استان داریم، بخش عمده‌ای از این بارش‌ها تبخیر شده و وارد منابع آب زیرزمینی استان نمی‌شود.

وی با اشاره به افزایش ۳۰ درصدی مصرف آب شرب در استان یزد، افزود: این افزایش می‌تواند به ‌دلیل شیوع کرونا و گرمای شدید زودرس باشد.
مدیرعامل آب منطقه‌ای یزد با بیان این‌که زیرساخت‌های آب استان تحمل افزایش یک دفعه‌ای مصرف را ندارد و تداوم این روند منجر به ‌کاهش کیفیت آب شرب می‌شود، گفت: شرایط فعلی استان یزد در حوزه بارش باران نرمال است و این به معنای بالاتر بودن میانگین بارش‌های استان در میان مدت و بلند مدت است.
مدیرعامل آب منطقه‌ای یزد با اشاره به این‌که در سال آبی ۹۷ – ۹۸ متوسط بارندگی استان یزد ۱۱۶ میلی‌متر بوده که ۱۷ درصد نسبت به زمان مشابه افزایش یافته، گفت: در سال آبی امسال نیز تاکنون ۱۰۸ میلی متر بارندگی ثبت شده که نسبت به زمان مشابه در سال گذشته هفت درصد کاهش داشته است.
جوادیان‌زاده در مورد نصب کنتورهای هوشمند برای چاه‌های کشاورزی در سطح استان یزد، تصریح کرد: از تعداد ۲۲۰۰ چاه کشاورزی ۱۷۶۹ مورد به کنتور هوشمند مجهز هستند.
این مسئول در پایان با بیان این‌که طبق برنامه‌ریزی های انجام شده چاه‌های فاقد کنتور هوشمند تا پایان سال جاری به این مهم مجهز می‌شوند، خاطرنشان کرد: از تعداد کل چاه‌های زنده در استان یزد ۶۴۷ چاه صنعتی هستند.

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای یزد

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای یزد

    شركت آب منطقه‌ای یزد یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات