فضای گفتگو و تعامل بر مدیریت شهری مشهد حاکم است/  ...

فضای گفتگو و تعامل بر مدیریت شهری مشهد حاکم است/ ...

فضای گفتگو و تعامل بر مدیریت شهری مشهد حاکم است/ همگان روی بازنگری طرح نوسازی بافت پیرامونی حرم مطهر اتفاق نظر دارند

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس، سیدمحسن حسینی‌پویا در حاشیه بازدید نایب رئیس مجلس شورای اسلامی و جمعی از اعضای شورای شهر مشهد از منطقه ثامن اظهارکرد: خوشبختانه گفتمان واحدی بین مدیریت شهری و نخبگان درخصوص کلیت بازنگری روی طرح نوسازی و بهسازی بافت پیرامونی حرم مطهر رضوی شکل گرفته که موقعیت بسیار ارزنده‌ای است.

وی با بیان اینکه همه روی بازنگری طرح نوسازی و بهسازی بافت حرم مطهر اتفاق نظر دارند، گفت: روی جزئیات ممکن است که اختلاف نظرهایی وجود داشته باشد که قابل حل و برطرف شدن است. از جمله این موارد الزام قانونی درمشارکت مدیریت محلی برای تغییرات در این طرح است. این طرح مطابق قانون و همانند سایر طرح های تفصیلی باید از مجرای کمیسیون ماده 5 و در استان خراسان بگذرد و شورای عالی شهرسازی نمی تواند به صورت مستقیم و بدون در نظر گرفتن مدیریت محلی در این موضوع مداخله داشته باشد.

حسینی‌پویا در ادامه خاطرنشان کرد: برخلاف گذشته، انگیزه کافی در مدیریت شهری مشهد وجود دارد که همه باهم و در کنار یکدیگر، مسائل را حل کنند.

رئیس کمیسیون حقوقی، املاک و قراردادهای شورای شهر مشهد افزود: خوشبختانه در 3 سال گذشته شاهد تغییر رویکرد مدیریت شهری نسبت به منطقه ثامن هستیم؛ رویکرد شورای پنجم، حفظ ساکنان و اهالی منطقه و جلوگیری از کوچ کردن آنها و نیز حفظ میراث معنوی و مذهبی بافت پیرامون حرم مطهر حضرت رضا (ع) است.

حسینی‌‎پویا با بیان اینکه احیاء بافت‌های دارای ارزش و بافت‌های میراثی در موارد متعددی، از قبل شروع شده است، گفت: در این بازدید هم تاکید شد روند احیاء بافت‌ها تسریع یابد.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات