بهره‌برداری از فضاهای عمومی معابر و باغ‌راه‌های  ...

بهره‌برداری از فضاهای عمومی معابر و باغ‌راه‌های ...

بهره‌برداری از فضاهای عمومی معابر و باغ‌راه‌های متعلق به شهرداری تا پایان سال

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس، بتول گندمی در حاشیه بازدید نایب رئیس مجلس شورای اسلامی و جمعی از اعضای شورای شهر مشهد از منطقه ثامن، اظهارکرد: از تمامی صاحبنظران حوزه‌های قانون‌گذاری و اجرایی برای بازدید از منطقه ثامن دعوت می‌کنیم تا میزان پیشرفت و اجرای طرح نوسازی و بهسازی را ملاحظه نمایند و تصمیمات را براساس واقعیت وضع موجود اتخاذ کنند.

وی با بیان اینکه این طرح از سال 75 وارد فاز اجرایی شده و تاکنون هم حدود 70 درصد پیشرفت داشته است، گفت: عمده تمرکز شورای پنجم در منطقه ثامن بر اتمام فضاهای عمومی همچون ره‌باغ‌ها و بازگشایی محورهای اصلی بوده تا هرچه زودتر به سرانجام برسند و بهره‌برداری شوند.

گندمی خاطرنشان کرد: در گذشته منطقه ثامن به یک کارگاه ساختمانی 360 هکتاری تبدیل شده بود که رضایت عمومی مردم را به‌همراه نداشت؛ شورای شهر در این دوره از ابتدای فعالیت خود سعی کرد شرایط حاکم را از این حالت خارج کند و لذا شهرداری تلاش فوق‎العاده‌ای در این مسیر داشته و بخشی از محورهای اصلی ره‌باغ‌ها و فضاهای سبز به بهره‌برداری و بخشی دیگر نیز در حال اتمام است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر مشهد افزود: تا پایان سال نیز فضاهای عمومی و محورهایی که تعریف شده‌اند، به انضمام 67 هکتار فضای سبز، به مرحله تحقق خواهد رسید.
گندمی با تاکید بر اینکه شورای پنجم باورمند به اصلاح و بازنگری طرح نوسازی و بهسازی بافت پیرامونی حرم مطهر است ولی این بازنگری باید با لحاظ واقعیت‌های موجود باشد، گفت: طرح تاکنون 70 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و لذا هرگونه اصلاح و بازنگری باید به شکلی باشد که کمترین آثار مالی و چالش با ذی‌نفعان را داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: شهرداری به هیچ عنوان توانایی پرداخت و تامین منابع مالی برای پرداخت حقوق مکستبه را ندارد و محل تامین و میزان این منابع باید مشخص شود.

گندمی با بیان اینکه شورای پنجم از ابتدای فعالیت خود تاکنون توجه ویژه‌ای به حفظ و تقویت هویت معنوی بافت پیرامون حرم مطهر داشته و تاکید دارد که تاریخ و هویت شهر باید حفظ شود، گفت: تغییر یک‌باره و ناگهانی طرح، با این حجم مداخله‌ای که در گذشته 25 ساله رخ داده، منجر به عدم ثبات مدیریتی و موجب بی‌اعتمادی سرمایه‌گذار خواهد شد.

وی در پایان گفت: سرعت عمل روی تکمیل و بهره‌برداری از فضاهای عمومی برای شورای شهر خیلی مهم بوده و لذا شهرداری باید تا پایان سال عرصه‌های عمومی متعلق به خود را تا پایان سال تکمیل و بهره برداری نماید.

گندمی افزود: در بخش تاریخی و هویتی هم با حمایت‌های شورای شهر، طرح‌های بسیار خوبی تا پایان سال اجرا می‌شود که امیدواریم بخشی از دغدغه‌ها برطرف ‌گردد.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات