بازدید مشترک کارشناسان شرکت آب منطقه ای اردبیل و اداره کل حفاظت...

کارشناسان شرکت آب منطقه ای اردبیل و اداره کل حفاظت محیط زیست استان به منظور کنترل جریان زیست محیطی رودخانه در بازه داخل شهر اردبیل از رودخانه بالیخلو بازدید کردند.

مدیر محیط زیست و کیفیت منابع آب شرکت آب منطقه ای اردبیل در حاشیه این بازدید به خبرنگار ما گفت: رودخانه بالیخلو بیش از 98 کیلومتر طول دارد که حدود 12 کیلومتر آن در داخل شهر اردبیل جریان دارد و به عنوان جاذبه تفریحی و نماد شهری اردبیل نقش به سزایی ایفا می نماید.

مهندس مهران خجسته افزود: در سالهای اخیر به ‌علت پدیده هایی همچون تغییر اقلیم، خشکسالی و کاهش نسبی بارندگی‌ها و گاهاً برداشت‌های غیرقانونی در طول مسیر رودخانه و نیز افت آب زیرزمینی دشت اردبیل و به تبع آن نفوذ جریان از بستر، تا حدودی به یک رودخانه فصلی تبدیل شده و در فصول گرم سال و به ویژه تابستان با خشکی مواجه می گردد.

وی تصریح کرد: بر این اساس شرکت آب منطقه ای با هدف حفظ چشم انداز و منظر شهری و برای برون‌رفت از این مشکل، رهاسازی آب از مخزن شورابیل را در دستور کار خود قرارداده است و همه سال حجم زیادی آب از این مخزن به صورت جریان تنظیم شده به رودخانه رهاسازی می گردد.

مهندس خجسته اظهار داشت: با این وجود بعضی از مواقع، قطع و وصل جریان آب در رودخانه به دلیل طرحهای عمرانی در دست اجرا توسط شهرداری، بر محیط زیست و حیات زیستمندان رودخانه تاثیر می گذارد که با رایزنی های صورت گرفته با شهرداری، مقرر شده است این اقدامات با هماهنگی قبلی صورت گیرد تا تاثیرات آن به حداقل ممکن کاهش یافته و جریان رودخانه به نحو مطلوبی تداوم یابد .

وی عنوان کرد: با توجه به محدودیت شدید منابع آبی برای تامین جریان زیست محیطی رودخانه، حفظ کیفیت آب رودخانه جهت حفظ توان خودپالایی آن و حفظ حیات جانداران رودخانه به ویژه ماهی ها و نیز بهره مندی مطلوب شهروندان از زیبایی های رودخانه و حاشیه آن حائز اهمیت است که این مهم علاوه بر برنامه ریزی و اقدامات منسجم مسئولین شهری، نیازمند همکاری و همراهی شهروندان در رعایت الزامات زیست محیطی، بهداشتی و حفظ پاکیزگی محیط است .

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای اردبیل

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای اردبیل

    شركت آب منطقه‌ای اردبیل یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات