در زمینه استفاده از پیاده رو های مقابل واحد های صنفی در کشور الگو  ...

در زمینه استفاده از پیاده رو های مقابل واحد های صنفی در کشور الگو ...

در زمینه استفاده از پیاده رو های مقابل واحد های صنفی در کشور الگو هستیم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، محمود بنانژاد عصر امروز در مراسم آیین تقدیر از واحدهای صنفی برتر منطبق بر ضوابط فعالیت صنوف از منظر مدیریت شهری و رفع مزاحمت های شغلی که با حضور معاون خدمات شهری شهرداری مشهد، رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، زیارت گردشگری و رسانه شورای اسلامی شهر مشهد و معاون امور بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی برگزار شد، ضمن تبریک ایام دهه کرامت و روز اصناف اظهار کرد: به عنوان حوزه ای که ۴۷ درصد اشتغال کشور را در دست دارد و در بحران ها و مشکلات نقش تاثیر گذاری را ایفا کرده است، می توانیم در حوزه ساماندهی و خدمت رسانی به مردم هم موفق عمل کنیم.
وی افزود: خوشبختانه طی این سال ها که در افتخار خدمت به مردم را داشته ایم، همکاری خوبی میان ما و مدریت شهری برقرار بوده و روابط ما با با سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی شهرداری مشهد بسیار تنگاتنگ و راحت بوده است.
رئیس اتاق اصناف مشهد بیان کرد: معتقدیم که هیچگونه صنف مزاحمی در سطح شهر وجود ندارد و در ادبیات خود به اینگونه صنوف، اصناف کارگاهی می گوییم. به دنیال ساماندهی صنوف دارای آلایندگی های صوتی، بصری و زیست محیطی هستیم تا با جابه جایی و انتقال آنان به خارج از شهر، از مضررات آن برای شهر ها بکاهیم اما واقیت این است که در بسیاری از کشورهای دنیا انی صنوف در وسط شهر همراه با استاندارهای تعریفی مشغول به فعالیت هستند.
بنانژاد خاطرنشان کرد: در واقع با استاندارد سازی می توان از بسیاری از فعالیت های ضروری برای مردم در شهر استفاده کرد اما صنوفی وجود دارد که این امکان برای آنان فراتهم نیست و یا هزینه استاندار سازی برای آنان به قدری زیاد است که سبب کاهش صرفه اقتصادی و افزایش هزینه تمام شده آنان می شود بنابراین نیاز است که آن ها را به بیرون از شهر هدایت کنیم.
وی اضافه کرد: تاکنون با همکاری شورای اسلامی شهر و شهرداری مشهد اقدامات خوبی در زمینه ساماندهی اصناف صورت گرفته است و در حال حاضر در زمینه استفاده از پیاده رو های مقابل واحد های صنفی در کشور الگو هستیم و بسیاری از شهرها به دنبال انجام آن هستند.
شورای شهر و مدیریت شهری دارای نگاهی مثبت به اصناف هستند
در ادامه این جلسه علی غفوری مقدم، معاون امور بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی اظهار کرد: معمولا ویترین اتفاقات اقصادی، بازار و اصناف هستند و بخشی از مبلمان شهری را شامل می شوند.
وی افزود: خوشبختانه شورای شهر و مدیریت شهری دارای نگاهی مثبت به اصناف هستند و می توان همراهی آنان در مسائل مختلف را لمس کرد که این فضای تعاملی باید به حل بسیاری از گره های کور موجود در شهر کمک کند.
وی افزود: ما اعتقادی به آلاینده و مزاحم بودن اصناف نداریم نداریم و امیدواریم این موضوع در آیین نامه ها نیز اصلاح شود زیرا این عنوان شایسته اصناف نیست.
حوریه جمالی پور

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مشهد

    منبع خبر

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد یک شهرداری در شهر مشهد می باشد

      نظرات