نشاط و زیبایی بصری شهر در گرو رونق بخشی به اصناف فعال در سطح شهر است

نشاط و زیبایی بصری شهر در گرو رونق بخشی به اصناف فعال در سطح شهر است

نشاط و زیبایی بصری شهر در گرو رونق بخشی به اصناف فعال در سطح شهر است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، مهدی یعقوبی امروز در مراسم آیین تقدیر از واحدهای صنفی برتر منطبق بر ضوابط فعالیت صنوف از منظر مدیریت شهری و رفع مزاحمت های شغلی که با حضور رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، زیارت گردشگری و رسانه شورای اسلامی شهر مشهد، رئیس اتاق اصناف، معاون امور بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی برگزار شد، ضمن تبریک ایام دهه کرامت اظهار کرد: در حوزه شهرداری؛ ارتباطات و تعاملات زیادی میان اصناف برقرار است.
وی افزود: هدف ما این است که به نوعی صرفا در حوزه های وظایفی و نظارتی خود وارد شویم. در حوزه ساماندهی ضرورت دارد که برخی صنوف در خارج از شهر ساماندهی شوند تا بتوان به گونه ای مطلوب تر آنان را مدیریت کرد.
معاون خدمات شهری شهرداری مشهد بیان کرد: خوشبختانه شورای اسلامی شهر مشهد با نگاه حمایتی وارد کار شده و لوایح زیادی در این زمینه به شورا وارد شده و پیگیر این هستیم که اگر قرار است مزایای تشویقی لحاظ شود، شامل همه صنوف مختلف شود.
یعقوبی خاطرنشان کرد: یکی از انتقاداتی که در راستای انتقال برخی صنوف به خارج از شهر وجود دارد، رهایی آنان پس از جابه جایی است اما اعتقاد ما این است که با تبلیغات محیطی و هدایت های مختلف باید به نوعی این صنوف را حمایت کنیم تا اقتصاد آنان تحت تاثیر قرار نگیرد که البته طبیعتا در ابتدا با شوک مواجه می شوند اما آینده شغلی آنان به سمت بهبود خواهد بود.
وی اضافه کرد: برخی معتقدند که شهرداری در بسیاری از صنوف باید نگاه تسهیلگری و حمایتی داشته باشد که این امری اجتناب ناپذیر است زیرا اقتصاد شهر به زحمات اصناف وابسته است و نشاط، رونق و زیبایی بصری شهر در گرو رونق بخشیدن به صنوفی است که در شهر در حال خدمت و فعالیت هستند.
معاون خدمات شهری شهرداری مشهد تصریح کرد: شاید نگاهی که تاکنون وجود داشته این است که ما به برخی از حوزه ها بیش از سایرین توجه می کنیم اما تلاش ما این است که به سمتی حرکت کنیم که نگاهمان بیش از اینکه اقتصادی، حمایتی باشد.
یعقوبی گفت: از همکاران در حوزه های مختلف نیز درخواست کرده ایم تا این رویکرد را دنیال کنند و اگر قرار است تصمیمی برای حوزه ای مخصوص گرفته شود، حتما با نظر و حضور آن صنف انجام شود. ممکن است یکی از دغدغه های آقای بنانژاد این باشد که ما به سمت فعالیت های فروشگاهی و نظیر آن وارد نشویم که قطعا رویکرد ما نیز اینچنین خواهد بود و برنامه هایی برای تغییر رویکرد در بازارها وجود دارد و شاید لازم باشد که برخی از بازارهای شهرداری طی فراخوانی به برندهای دیگر واگذار شود.
چوی ادامه داد: باید به سمت شناسایی مشکلات صنوف و کمک به حل مشکلات آنان حرکت کنیم اگر مشکلاتی در حوزه اصناف وجود دارد، باید به بدنه اصلی شهرداری در این زمینه یعنی سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی شهرداری مشهد مراجعه شود.

حوریه جمالی پور

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مشهد

    منبع خبر

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد یک شهرداری در شهر مشهد می باشد

      نظرات