در حوزه ساماندهی فعالیت های مشاغل سازگار با محیط مسکونی نسبت به سایر  ...

در حوزه ساماندهی فعالیت های مشاغل سازگار با محیط مسکونی نسبت به سایر ...

در حوزه ساماندهی فعالیت های مشاغل سازگار با محیط مسکونی نسبت به سایر کلانشهرها سرآمد هستیم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، مسعود رضوی عصر امروز در مراسم آیین تقدیر از واحدهای صنفی برتر منطبق بر ضوابط فعالیت صنوف از منظر مدیریت شهری و رفع مزاحمت های شغلی که با حضور معاون خدمات شهری شهرداری مشهد، رئیس اتاق اصناف، رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، زیارت گردشگری و رسانه شورای اسلامی شهر مشهد و معاون امور بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی برگزار شد، ضمن تبریک دهه کرامت اظهار کرد: روز ملی اصناف اول تیر ماه است اما این جلسه به مناسبت گرامیداشت این روز برپا شده که تقارن آن با دهه کرامت را به فال نیک می گیریم. انشاالله این مراسم سالانه و موثر تر با هدف تقدیر از اصنافی که همسو با سیاست های مدیریت شهری و اتاق اصناف پیش می روند، برگزار شود.
وی افزود: واقیعت این است که جنس فعالیت های محوله به شهرداری در حوزه اصناف و ساماندهی مشاغل شهرداری مشهد با اتاق اصناف در هم تنیدگی دارد و اگر فعالیت ما با همدلی و برنامه ریزی باشد، برآیند اتفاقات خوبی برای شهروندان است.
مدیر عامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی شهرداری مشهد بیان کرد: اگرچه نمی خواهیم به مشکلات اشاره کنیم اما واقعیت هایی همچون تحریم های موجود، تنش های تغییر سنی جمعیت کشور، تغییر الگو دریافت خدمات و ترجیحات توسط جوانان، ابزار دیجیتال، فضای مجازی، تغییر اقلیم و شیوع ویروس کرونا سبب اختلالاتی در حوزه تولید و خدمات می شود اما معتقدیم که اگر همدلی و همراهی وجود داشته باشد می توان اثرات این مشکلات را کم یا خنثی کرد.
رضوی خاطرنشان کرد: در حوزه فعالیت مشاغل ناسازگار با محیط مسکونی نیز به همت شهرداری مشهد، اتاق اصناف و شورای اسلامی شهر مشهد اتفاقاتی خوبی رخ داده است و در مقایسه با سایر کلانشهرها سرآمد هستیم.
وی اضافه کرد: یکی از مباحثی که همیشه به آن تاکید داریم، موضوع پیشگیری بهتر از درمان است، معتقدیم که پیشگیری سبب کاهش هزینه ها و بروز مشکلات کمتر می شود لذا با این رویکرد درصدد آن هستیم که بتوانیم با رعایت و اجرای پروتکل ها و ضوابط، صنوفی که ممکن است ناسازگار با محیط مسکونی باشند را بهبود دهیم و تلاش کنیم که با حفظ وضعیت موجود و دوری از تنش هایی همچون تعطیلی و انتقال که هزینه بالایی به گردن همه دستگاه ها و حکومت دارد، فعالیت صنوف در بستر شهری بهبود دهیم.
حوریه جمالی پور

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مشهد

    منبع خبر

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد یک شهرداری در شهر مشهد می باشد

      نظرات