افزایش فضای سبز و رعایت اصول ایمنی در پروژه تعریض پل مهندس پرتوی

افزایش فضای سبز و رعایت اصول ایمنی در پروژه تعریض پل مهندس پرتوی

افزایش فضای سبز و رعایت اصول ایمنی در پروژه تعریض پل مهندس پرتوی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، خلیل الله کاظمی در این خصوص افزود: در طراحی بولوار وکیل آباد از ابتدا یک خط به عنوان رزرو ترافیک در آیلند وسط پیش بینی شده بود تا هر زمان نیاز بود، این خط آسفالت شده و به تندرو اضافه شود که با توجه به این نیاز در طرح ساماندهی انتهای وکیل از خط رزرو ترافیک استفاده شد.
وی اضافه کرد: همچنین در کنار تعریض مسیر و پل، فضای سبز( در سمت راست مسیر قبل از پرتوی، در جداکننده مسیر تندرو کندرو شاندیز و در سمت راست مسیر شاندیز) با کاشت درختان و گونه های مناسب ایجاد شده است.
کاظمی تصریح کرد: درراستای سطح ایمنی و بر اساس آیین نامه ها و اصول مهندسی پیش بینی نصب گاردریل های سبک و سنگین در آیلند شده تا مانع برخورد خودروهای خارج شده از مسیر با موانع موجود در آیلند میانی شود.
معاون عمران، حمل ونقل و ترافیک شهرداری مشهد با بیان این که میزان فضای سبز نیز پس از تعریض مسیر و پل پرتوی افزایش پیدا کرده است اظهارکرد: فعالیت های عمرانی شهرداری مشهد با احترام به محیط زیست و با توجه به فضای سبز مورد نیاز شهروندان انجام می شود.
وی ادامه داد: بیشتر منافع ساماندهی ترافیک انتهای وکیل آباد برای مجاوران و زائرانی است که قصد حضوردر ییلاقات را دارند زیرا پیش ازتعریض مسیرساعت ها در ترافیک سنگین این محل، وقتشان تلف می شد.
وی افزود: در جریان پروژه تعریض پل مهندس پرتوی و ساماندهی ترافیک انتهای بولوار وکیل آباد، شهرداری طرقبه نیز نقش قابل توجهی داشت به طوریکه تحصیل حریم جهت احداث کنارگذر ویژه به سمت شاندیز با مبلغ ۱۱ میلیارد ریال توسط این شهرداری انجام شد.
کاظمی اضافه کرد:‌ همچنین سازمان پارک ها و شهرداری منطقه ۱۲ مشهد نیز در خصوص ایجاد فضای سبز در مجاورت این مسیر اقدامات خوبی را انجام دادند.
معاون عمران، حمل ونقل و ترافیک شهرداری مشهد درادامه گفت: پازل حل مشکلات ترافیک انتهای بولوار وکیل آباد با احداث زیرگذر شهید برونسی و در آینده با تقاطع غیرهمسطح مشهد- شاندیز و طرقبه تکمیل می شود که در این زمینه همکاری و هماهنگی تمامی دستگاه ها و شهرداری های هر سه شهر ضروری است.
مجید خبیری

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مشهد

    منبع خبر

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد یک شهرداری در شهر مشهد می باشد

      نظرات