نشست با بهره برداران بخش کشاورزی پایاب سد گیلارلو برگزار شد

در راستای اجرای طرح تعادل بخشی منابع آب و فرهنگ سازی اصلاح الگوی مصرف آب با حضور رئیس اداره منابع آب شهرستان گرمی، نشست با بهره برداران بخش کشاورزی اراضی پایاب سد گیلارلو و کشاورزان حاشبه رودخانه دره رود برگزار گردید .

رئیس اداره منابع آ‌ب شهرستان گرمی در این نشست ضمن ارائه گزارشی از عملکرد شرکت آب منطقه ای اردبیل در حوزه منابع آبی شهرستان گرمی، نسبت به تشریح وضعیت منابع آبی و پیامدهای بحران آب در منطقه پرداخت .

مهندس رضا بدرزاده رسالت شرکت آب منطقه ای اردبیل و بتبع آن اداره منابع آب شهرستان گرمی را حفاظت کمی و کیفی از منابع آب عنوان کرد و گفت: ما باید به کمک شما کشاورزان عزیز کاری کنیم تا بین منابع و مصارف آب حد تعادل رعایت گردد .

وی بابیان اینکه بالغ بر ۹۳ درصد از منابع آب کشور در بخش کشاورزی مصرف می شود اظهار داشت: با اجرای سیستم های نوین آّبیاری می توان نقش مهمی را در جهت کنترل آب مزارع و مبارزه با کم آبی و خشکسالی ایفاء نمود .

مهندس بدرزاده گفت: با همکاری جهاد کشاورزی در سال های اخیر قدمهای خوبی در جهت اجرای سیستم های نوین آبیاری برداشته شده است اما فعالیت ها برای اصلاح کامل الگوی مصرف در بخش کشاورزی باید تداوم داشته باشد.

رئیس اداره منابع آب شهرستان گرمی در جمع کشاورزان حاشیه رودخانه دره رود نیز با تشریح قوانین بستر و حریم رودخانه ها و مسیل ها گفت: براساس قانون هرگونه دخل و تصرف در بستر رودخانه ها و مسیل ها ممنون می باشد .

وی به محدودیت و ممنوعیت کشت برنج بغیر از استانهای گیلان و مازندران اشاره کرد و از مدیریت جهادکشاورزی خواست با ارائه الگوی کشت مناسب و کم آب طلب، گام های اساسی در جهت کاهش سطح زیر کشت برنج بردارد .

رئیس اداره منابع آب شهرستان گرمی در پایان از کشاورزان منطقه خواست ضمن صرفه جویی در مصرف آب در خصوص فرهنگ سازی اصلاح الگویی مصرف با خادمان خود در ادارات منابع آب همکاری نمایند .

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای اردبیل

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای اردبیل

    شركت آب منطقه‌ای اردبیل یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات