لزوم رعايت الگوي مصرف بهينه برق و صرفه جويي بيشتر در ...

به گزارش پايگاه خبري توانير و به نقل از روابط عمومي برق منطقه اي غرب، توصيه مدير عامل اين شركت
باتوجه به پيش بيني هاي هواشناسي طي هفته جاري ،التزام به مصرف بهينه و رعايت الگوي مصرف برق است ، اصرار بر صرفه جويي بيشتر و حساس بودن به حركت عقربه هاي ساعت در زمان اوج مصرف برق از ديگر تاكيدات علي اسدي در گفت و گو با رسانه ها عنوان شده است.
علي اسدي مدير عامل برق منطقه اي غرب پنجشنبه در گفت و گو با صداوسيماي مركز كرمانشاه اعلام كرد: اطلاع رساني مناسبي از سوي رسانه ها براي رسيدن به يك وفاق عمومي و جمعي در هفته جاري و كاستن از مصرف برق شكل گرفته كه جاي تقدير دارد ، در ساعت هاي 13 الي 17 و همچنين 20 الي 23 مردم بايد به حركت عقربه هاي ساعت حساس باشند و بدانند كه در زمان اوج مصرف قرار دارند و از به كار بردن لوازم پر مصرف، پرهيز كنند.
مدير عامل برق منطقه اي غرب با اشاره به برنامه هاي اين شركت درخصوص مديريت مصرف برق مشتركان اظهار داشت: اين شركت برنامه ريزي لازم براي مديريت مصرف برق و كاهش اوج بار را در برنامه خود قرار داده و نسبت به مبادله تفاهم نامه با 12 شركت از 21 شركت صنعتي در حوزه تحت پوشش خود اقدام كرده است كه در مجموع با همكاري صنايع در حدود 60 الي 90 مگاوات به كاهش پيك بار در زمان اوج مصرف شبكه سراسري (13-17) مي انجامد.
اسدي اضافه كرد : درست مصرف كردن برق و رعايت الگوي مصرف راهكارهاي ساده اي دارد كه با قدري توجه مي توان به آن دست يافت ، صرفه جويي در انرژي در عين حال راهي بسيار عالي در پايين آوردن فشار وارد بر محيط و كاهش هزينه هاي خانواده است و اقداماتي مثل ارزيابي ميزان نياز به وسايل، استفاده از لامپ ها فقط در شب و مواقع نياز و عايق كردن خانه كمك شاياني در اين زمينه به مصرف بهينه خواهد كرد.
وي گفت: با توسعه جوامع و افزايش روزافزون گرايش مردم به مصرف لوازم برقي در خانواده ها ، ميزان مصرف برق خانگي نيز افزايش يافته و طبق آمارها مصرف برق خانگي در ايران 2.5 برابر استاندارد جهاني است.
مدير عامل برق غرب بر لزوم تنظيم كولرهاي گازي براي سرمايش كمتر و استفاده از دور كند در كولرهاي آبي تاكيد كرد و گفت : توان هر كولر آبي 500 وات و هر كولر گازي 2 هزار وات است، بنابراين مصرف كولرهاي گازي بيش از كولرهاي آبي است، نكته اي كه همواره مورد تاكيد مسوولان امور برق براي رعايت صرفه جويي درتابستان امسال قرار دارد استفاده از دور كند كولر آبي و تنظيم دماي كولر گازي روي عدد 24 درجه است.
وي همچنين در خصوص هفته مديريت مصرف كه 1 تا 7 تير ماه از سوي شركت توانير نامگذاري شده است، از همشهريان عزيز درخواست كرد كه با رعايت الگوي صحيح مصرف و مديريت مصرف در انرژي، شركت برق منطقه اي غرب را در جهت ارايه خدمت و تامين برق مطمئن و پايدار ياري رسانند.
لینک اصل خبر در سایت شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    منبع خبر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات