ثبت و پاسخگویی بیش از یک هزار درخواست مردمی در سامانه 137 منطقه دو

ثبت و پاسخگویی بیش از یک هزار درخواست مردمی در سامانه 137 منطقه دو

احمد شاه‌بالایی با اعلام این مطلب که سامانه137فرصتی مناسب برای تقویت مشارکت شهروندان و زمینه‌ای مناسب برای بررسی مشکلات مردم است بیان کرد: پویایی، کارآمدی، فرهنگ سازی واطلاع رسانی از مولفه‌های مهم این سامانه است.
وی خاطرنشان کرد: امروزه اداره امور شهرها بدون مشارکت و همراهی شهروندان میسر نبوده و از این رو برقراری ارتباط دو سویه میان مردم و نهادهای خدمات رسان از جمله مجموعه شهرداری که گستره وسیعی از خدمات را ارائه می‌دهد، از ضرورت های مدیریت شهری است.
مدیر منطقه دو شهرداری تصریح کرد:سامانه 137به شناخت مسائل و مشکلات شهروندان کمک کرده و به عنوان پل ارتباطی میان شهروندان و مسئولین شناخته می‌شود. شاه‌بالایی، ارتباط شهروندان با سامانه 137 و دریافت انتقادها، پیشنهادات و خواسته‌های آنها را بازوی توانمند و همیار مجموعه شهرداری برای نظارت بیشتر و خدمات رسانی مطلوب دانست و گفت: لازمه ساختن شهری پایدار، به کارگیری مشارکت شهروندان و شنیدن نظرات آنهاست که در نهایت موجب افزایش رضایتمندی خود شهروندان، احقاق حقوق آنها و کاهش هزینه‌های اداره شهر می‌شود و در این راستا سامانه ۱۳۷ یکی از مهم‌ترین ظرفیت‌های شهرداری است و از طریق آن شهروندان می‌توانند صدای خود را به گوش مدیران شهری برسانند.
وی، در ادامه با اشاره به پیام‌های ارسالی از سوی شهروندان طی سه ماهه سال 99 افزود: ازکل پیام‌های دریافتی طی مدت مذکور، 732 پیام پاسخگویی و مابقی پیام‌ها قابلیت اجرایی نداشته و یا در خصوص تذکر و اطلاع‌رسانی به شهروند بوده است.
شاه بالایی تصریح کرد: از این تعداد پیام رسیده طی سه ماه نخست سال99 بیشترین پیام‌ها در زمینه آسفالت با 296 پیام، زباله با 157پیام و نظافت با 115 پیام بوده و مابقی پیام ها شامل 48 موردستاد پاکیزگی ،74 مورد آبگرفتگی ، 39 مورد سدمعبر،74 مورد چاه و گودال، پنج مورد عمرانی و مابقی پیام‌ها درزمینه‌های فضای سبز،ساخت و ساز غیرمجاز و لایروبی بوده که بیشتر پیام‌ها مورد رسیدگی قرار گرفته است.
مدیر منطقه دو شهرداری کاشان، در ادامه از لکه‌گیری بیش از 6 هزار و 890 مترمربع از معابر سطح منطقه دو طی مدت مذکور خبر داد و افزود :این مقدار لکه‌گیری با 268تن آسفالت و با اعتباری بالغ بر3 میلیارد و800 میلیون ریال از محل اعتبارات منطقه دو شهرداری انجام شده است.
وی، در پایان پاسخگویی به سوالات شهروندان و راهنمایی آنها در ارتباط با خدمات شهری، ثبت و ساماندهی فوریت‌های شهری، کاهش مراجعه حضوری شهروندان به دلیل شرایط سخت موجود وشیوع ویروس کرونا و در راستای طرح تکریم ارباب رجوع و نهادینه سازی فرهنگ تعامل و پاسخگویی بین مردم و مسئولین را از جمله نتایج حاصل از عملکرد سامانه 137 دانست و گفت:بهبود سلامت اداری و استفاده از داده‌های این مرکز در راستای آسیب‌شناسی مسایل شهری از دیگر اهدافی است که شهرداری منطقه دو دنبال می‌کند.
لینک اصل خبر در سایت شهرداری کاشان

    منبع خبر

    شهرداری کاشان

    شهرداری کاشان

    شهرداری کاشان یک شهرداری در شهر کاشان می باشد

      نظرات