۵۰۰ میلیارد تومان برای خرید زمین پروژه های عمرانی مشهد

۵۰۰ میلیارد تومان برای خرید زمین پروژه های عمرانی مشهد

http://www.bananews.irمعاون مالی و اداری شهرداری مشهد از پیش بینی ۵۰۰ میلیارد تومان بودجه برای تملک و خرید زمین پروژه های عمرانی در مشهد خبر داد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) ، ابراهیم رئیسیون ظهر سه شنبه در حاشیه مراسم تودیع و معارفه مدیر عامل سازمان زمین و مسکن شهرداری با اشاره به اینکه امسال برای نخستین بار تملک اراضی به صورت متمرکز توسط سازمان زمین و مسکن صورت می پذیرد، افزود: این در حالی است که خرید و تملک اراضی مورد نیاز برای اجرای پروژه های عمرانی از جمله وظایف مهم این سازمان است.

وی در ادامه با وجود اینکه مدیریت واحد زمین در شهرها می تواند یکی ازابزارهای مهم شهرداری ها برای تامین منابع مالی باشد، افزود: مقوله زمین در بسیاری از شهرداری ها مغفول مانده است.

رئیسیون در ادامه مدیریت اراضی به منظور سازماندهی، حفاظت از اراضی شهری، جلوگیری از توسعه غیر متعارف حریم شهر و کسب منافع اقتصادی برای شهرداری را از مهم ترین دلایل تاسیس این سازمان عنوان کرد.

وی تاکید کرد: با توجه به هدف گذاری هایی انجام شده در دوره ای که ازتاسیس این سازمان گذشته، بخش زیادی از اهداف محقق شده و بخش دیگری نیزدر دستور کار قرار دارد که با اهتمام هیئت مدیره در حال تحقق است.

این مسئول اظهار داشت: برنامه ریزی ویژه ای به منظور حفاظت و استفاده از زمین های موجود در محدوده حریم شهرها و تحقق مدیریت یکپارچه زمین صورت پذیرفته که در حال اجرایی شدن است.

رئیسیون بیان کرد: با توجه به اینکه تامین زمین و کمک به ساخت مسکن ارزان قیمت جز وظایف این سازمان نیست، به علت کمک به ساخت این مجموعه ها اقدامات خوبی در این سازمان صورت گرفته به طوری که امروز سازمان زمین و مسکن شهرداری، به مجموعه پیشتاز در این عرصه تبدیل شده است.

وی همچنین کمک به تامین مسکن برای ساکنان بافت فرسوده، تعیین اراضی معوض و تشکیل بانک اطلاعات زمین را از مهم ترین برنامه های در حال اجرا در این سازمان دانست

 

 

    نظرات