بهره‌برداری از ۱۳۰۰ کیلومتر راه اصلی و بزرگراه تا پایان سال جاری

بهره‌برداری از ۱۳۰۰ کیلومتر راه اصلی و بزرگراه تا پایان سال جاری

http://www.bananews.irمعاون ساخت و توسعه راه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل گفت: عملیات اجرایی احداث یک هزار و ۳۲۰ کیلومتر راه اصلی و بزرگراه در کشور تا پایان سالجاری به اتمام می رسد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir)  خیراله خادمی که در جلسه بررسی مشکلات راههای حوزه استحفاظی شهرستان سراب سخن می‌گفت، افزود: از مجموع پروژه‌های پیش بینی شده برای بهره‌برداری در سالجاری حدود ۴۵۷ کیلومتر آن در نیمه اول سال به بهره برداری رسیده و هم اکنون زیر عبور قرار دارد.

وی اظهار کرد: در حال حاضر پنج هزار و ۴۳۸ کیلومتر بزرگراه و سه هزار و ۹۵۲ کیلومتر ساخت و بهسازی راه اصلی در دست اجراست.

خادمی احداث یک هزار و ۲۷۶ کیلومتر راه اصلی و بزرگراه را از پروژه‌های اجرا شده در سال گذشته عنوان کرد و افزود: از این میزان یک هزار و ۱۴۸ کیلومتر آن به بهره برداری رسیده و ۱۰۰ کیلومتر باقی مانده در سالجاری اجرا می شود.

وی پیشرفت مجموع پروژه‌های در دست اجرا در بخش راه و بزرگراه را ۴۵ درصد اعلام کرد و افزود: برای تکمیل و بهره برداری از این پروژه‌ها باید اعتباری بالغ بر چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به این پروژه‌ها اختصاص یابد.

وی از احداث بیش از ۳۰۰ کیلومتر بزرگراه و جاده اصلی در سالجاری در سطح استان آذربایجان‌شرقی خبر داد و اظهار کرد: این پروژه‌ها با اعتباری بالغ بر ۵۱۰ میلیارد ریال در حال اجراست.

خادمی افزود: علاوه بر این حدود ۶۷۰ میلیارد ریال در بخش توسعه راه آهن به استان آذربایجان‌شرقی اختصاص یافته است .

در ادامه این جلسه نماینده مردم شهرستان سراب در مجلس شورای اسلامی از روند کند عملیات اجرایی باند دوم جاده بستان آباد – سراب – اردبیل انتقاد کرد.

مجید نصیرپور با بیان اینکه این پروژه از برنامه زمانبندی شده عقب است، افزود: با توجه به برنامه‌ریزی‌های قبلی ۱۵ کیلومتر اول این جاده باید ظرف مدت یک ماه و قبل از فرارسیدن فصل سرما به بهره برداری برسد.

وی با بیان اینکه عملیات اجرایی فاز سوم این طرح از مسیر بستان آباد به کردکندی به مسافت ۱۵ کیلومتر آغاز شده است، خواستار اجرای قطعه دوم این پروژه شد.

نصیرپور در ادامه با بیان اینکه در سالجاری بیش از ۲۲ پروژه راهسازی، بهسازی و آسفالت در سراب اجرا خواهد شد، افزود: جهت اجرای این پروژه‌ها اعتباری بالغ بر دو میلیارد و دویست و بیست پنج میلیون تومان تخصیص یافته است.

وی اظهار کرد: با بهره برداری از این طرحها بیش از ۱۷۰۰ خانوار روستایی از راه مناسب و آسفالته برخوردار خواهند شد.

نماینده مردم سراب همچنین بر هماهنگی ادارت و نهادهای دولتی در رفع مشکل تاسیسات زیر زمینی در مسیر جاده سراب به بستان آباد تاکید کرد.

در این جلسه مقرر شد تا قطعه دوم پروژه باند دوم جاده سراب – بستان آباد و ۱۵ کیلومتر اول جاده سراب – اردبیل تا پایان آذرماه آغاز شود.

گفتنی است عملیات اجرایی باند دوم جاده بستان آباد – سراب - اردبیل از دی ماه سال گذشته آغاز شده و فاز اول آن به مسافت ۲۵ کیلومتر ،با اعتباری بالغ بر ۱۱۰ میلیارد ریال درحال اجراست.

 

 

    نظرات