سهم ۳۰درصدی صنعتی‌سازی در ساخت‌وسازهای کشور

سهم ۳۰درصدی صنعتی‌سازی در ساخت‌وسازهای کشور

http://www.bananews.irبراساس آمار وزارت راه و شهرسازی، حدود ۳۰ درصد از ساخت و سازها در کشور به روش صنعتی‌سازی انجام می‌شوند.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) حسن قلعه‌نویی – مدیرعامل شرکت مدیریت پروژه‌های ساختمانی ایران (مپسا)، در گفت‌وگو با ایسنا، در پاسخ به این سوال که چرا از صنعتی‌سازی مسکن در کشور استقبال چندانی نشده است؟ عنوان کرد: تغییر و تحول در صنعت ساختمان نیاز به کار ریشه‌ای و زیربنایی داشته و زمان‌بر است. نمی‌توان انتظار داشت یک شبه از صنعتی‌سازی مسکن در کشور استقبال شود.

وی با اشاره به این‌که هنوز تفکر سیستمی لازم برای صنعتی‌سازی مسکن در کشور حاکم نشده است، اضافه کرد: صنعتی‌سازی مسکن یک فرایند بوده که طی آن باید به کارشناسان بخش ساختمان آموزش داده شود. زمینه تولید و مصالح ساختمانی نوین فراهم شود و تقاضا در بازار نیز برای صنعتی‌سازی شکل گیرد.

او با بیان این‌که صنعتی‌سازی مسکن در کشور در مسیر درستی قرار گرفته است، در پاسخ به این سوال که چرا سرعت صنعتی‌سازی در کشور پایین است؟ عنوان کرد: به نظر من تغییرات در صنعت ساختمان به نسبت سایر صنایع مانند خودروسازی، نفت و گاز و کشاورزی بیشتر بوده است. به عنوان مثال چقدر زمان برد که ما خودروساز شویم و این در حالی است که ما تازه چند سالی است که صنعتی‌سازی مسکن را شروع کرده‌ایم.

مدیرعامل مپسا با بیان این‌که هم‌اکنون بیش از ۴۰ شرکت فعال در زمینه تولید مصالح ساختمانی نوین در کشور راه‌اندازی شده‌اند، گفت: صنعتی‌سازی مسکن دیگر موضوعی ناشناخته‌ در کشور نبوده و بسیاری از دانشگاهها نیز این رشته را راه‌اندازی کرده‌اند.

 

 

    نظرات