43 طرح‌ صنعت برق با 464 میلیارد تومان اعتبار به بهره‌برداری می‌رسد

43 طرح‌ صنعت برق با 464 میلیارد تومان اعتبار به بهره‌برداری می‌رسد

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، این پروژه‌ها در بخش سازوکار شامل سامانه بیمه مشترکان برق و در بخش ساخت‌وساز شامل 40 پروژه برق‌رسانی در خوزستان با اعتباری بالغ بر 310 میلیارد تومان و طرح جایگزینی 4700 کیلومتر شبکه سیمی فشار ضعیف با کابل خودنگهدار در استان خراسان شمالی با اعتباری بالغ بر 120 میلیارد تومان و ارتقای توان تولید یک واحد نیروگاه نکا در استان مازندران به ظرفیت 23 مگاوات خواهد بود.
با افتتاح طرح‌های صنعت برق خوزستان، ضمن افزایش قابلیت اطمینان و پایداری شبکه برق این استان در فصل گرما، احتمال خاموشی در این استان نیز کاهش می‌یابد. طرح جایگزینی شبکه سیمی فشار ضعیف با کابل خودنگهدار در خراسان شمالی نیز با هدف پیشگیری از انشعاب‌گیری غیرمجاز، حذف سرقت شبکه‌های سیمی و ایمن‌سازی عمومی شبکه‌های برق اجرا می‌شود.
در این آیین، بهره‌برداری از سامانه بیمه مشترکان برق، از بخش سازوکارهای پویش #هرهفتهالفب_ایران نیز آغاز می‌شود. این سامانه که با هدف توسعه خدمات غیرحضوری در حوزه بیمه مشترکان خانگی و تجاری و افزایش رضایتمندی مشترکان برق راه‌اندازی شده است، علاوه بر جلوگیری از مراجعه مکرر مشترکان به شرکت‌های توزیع برق و شعبات شرکت بیمه‌گر، امکان ثبت و پیگیری خسارت توسط مشترکان به‌صورت غیرحضوری را فراهم می‌کند .
بر اساس اعلام توانیر، گردش مالی خسارت بیمه در سال 98 حدود 84 میلیارد تومان و در سال 99 حدود 100 میلیارد تومان برآورد شده و این سامانه باعث تمرکز فرآیندهای بیمه‌ای و پرداخت خسارت‌ها می‌شود.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات