در جلسه مشترک مدیرعامل آبفای گیلان و فرماندار فومن مطرح شد:  پیشرفت 85 درصدی پیشرفت فیزیکی مخزن 10هزار مترمکعبی فومن

در جلسه مشترک مدیرعامل آبفای گیلان و فرماندار فومن مطرح شد: پیشرفت 85 درصدی پیشرفت فیزیکی مخزن 10هزار مترمکعبی فومن


در جلسه مشترک مدیرعامل آبفای گیلان و فرماندار فومن مطرح شد: پیشرفت 85 درصدی پیشرفت فیزیکی مخزن 10هزار مترمکعبی فومن

در جلسه مشترک مدیرعامل آبفای گیلان و فرماندار فومن مطرح شد: پیشرفت 85 درصدی پیشرفت فیزیکی مخزن 10هزار مترمکعبی فومن

به گزارش دفتر روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب استان گیلان، مدیر امور آبفای فومن از برگزاری جلسه بررسی مسائل و مشکلات آب شرب شهرستان باحضور مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب و فرماندار و نماینده مجلس شورای اسلامی شهرستان، پس از ادغام دو شرکت آب شهری و روستایی در محل فرمانداری فومن خبرداد.

وحید مهجور مدیرامور آبفای فومن افزود: با حضور مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گیلان، فرماندار شهرستان، نماینده مردم فومن و شفت جلسه رسیدگی به مشکلات آب شرب شهرستان فومن برگزار شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گیلان در این جلسه گفت: شهرستان فومن دارای ۳۷ حلقه چاه، ۹۸۶ کیلومتر طول شبکه داخلی ۱۱۰۰ کیلومتر مجموع خطوط و شبکه ۱۹ هزار مشترک، ۴۸ باب مخزن و ۳۸ باب ایستگاه پمپاژ است

وی شاخص بهره مندی در شهرستان را ۶۳،۴۴ درصد اعلام کرد و افزود: از شاخص ۷۷،۳۲ درصدی استان پایین تر است و وضعیت بودجه ای، اعتبارات پروژه های عمرانی آب در شهرستان از محل صندوق توسعه ملی ۴،۴ میلیارد تومان با تخصیص ۱۰۰ درصد تخصیص است، از ردیف عمومی نیز ۱۱۰۰ میلیارد تومان با ۳۰ درصد تخصیص است و از محل اعتبارات استانی نیز ۱،۴ میلیارد تومان تخصیص می یابد.

مدیرعامل آبفای گیلان در مورد وضعیت آبرسانی به روستاهای فومن گفت: چاه های 11 روستا نیاز به تعویض الکتروموتور دارند که با این اقدام تبعات ناشی از قطع آب در روستاهای شهرستان متوجه شرکت نخواهد شد و سطح خدمات رسانی بهبود خواهد یافت.

رئیس هیأت مدیره آبفای گیلان در ادامه افزود: مخزن ۱۰ هزار مترمکعبی فومن، از زیرساخت های مهم شهرستان است و ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و انتظار است  در سال جاری وارد مدار بهره برداری شود. همچنین بخش بعدی این پروژه تکمیل خط رفت و برگشت این مخزن خواهد بود و به بیش از ۸ میلیارد تومان اعتبار نیاز خواهد داشت.

فرماندارفومن نیز هدف از این جلسه را بررسی مسائل و مشکلات آب شرب شهر و روستا در سطح شهرستان عنوان کردو گفت: به همین دلیل از نماینده شهرستان به منظور شرکت در این جلسه دعوت به عمل آمد تا با استفاده از ظرفیت مجلس شورای اسلامی جهت تامین اعتبارات ملی در رفع نیازمندی های این حوزه گام برداشته شود.

فرماندار شهرستان با بیان این که تامین آب شرب سالم برای مردم از اولویت های دولت در شهرستان است افزود: اولویت های شهرستان در دو حوزه اصلاح شبکه و حفر چاه به منظور بهبود آب رسانی به تفکیک روستاها تعیین شده است و با توجه به اعتبار مورد نیاز به منظور انجام اصلاح شبکه، رفع شکستگی‌ها، حفر چاه ، استفاده از فیلتر در چاه ها و از این قبیل در شهرستان3.7 میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است.

وی لزوم جمع آوری فاضلاب در سطح شهرستان را مورد توجه قرار داد و گفت شهرستان فومن با این وسعت نیازمند توجه بیشتر و اعتبار مناسب جهت رسیدگی به مشکلات مربوط به احداث تصفیه خانه و توسعه شبکه فاضلاب است و این امر از مطالبات اصلی مردم شهرستان در این حوزه است.

خلیل بهروزی فر نماینده مردم شهرستان های فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه با بیان این که شهرستان فومن نیازمند اهتمام بیشتر مسئولین استانی در رفع کاستی های آب شرب آن است خواستار برنامه ریزی جهت رفع نشتی های شبکه آب شهری و به ویژه روستایی شد و گفت: سهم شورای برنامه ریزی استان در پیش بینی اعتبار برای پروژه های مهم باید افزایش یابد و از پیش بینی ۸۸ هزار میلیارد تومان اعتبار برای پروژه‌ های عمرانی اولویت دار سراسر کشور با تخصیص ۱۰۰ درصد خبر داد.

مدیر آبفا فومن نیز در این جلسه به ارائه گزارش عملکرد و اقدامات انجام شده در رفع مشکلات آب شرب و آبرسانی به شهرستان پرداخت و افزود: در تلاش برای حفظ پایداری تامین آب شرب برای مشترکین شهری و روستایی بوده و هستیم و امید است با تخصیص اعتبارات مورد نیاز و همراهی مسئولین امر بتوانیم خدمات شایسته تری در مجموعه شهر و روستا ارائه گردد.

لینک اصل خبر در سایت شرکت آب و فاضلاب استان گیلان

    منبع خبر

    شرکت آب و فاضلاب استان گیلان

    شرکت آب و فاضلاب استان گیلان

    شرکت آب و فاضلاب استان گیلان یک شرکت در شهر رشت می باشد

      نظرات