ناظر شورای شهر شیراز در سازمان آتش نشانی شهرداری: با مشاغل مزاحم تهدیدکننده سلامت مردم مماشات نداریم

ناظر شورای شهر شیراز در سازمان آتش نشانی شهرداری: با مشاغل مزاحم تهدیدکننده سلامت مردم مماشات نداریم

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شورای اسلامی شهر شیراز، دکتر «علی ناصری» در نشست خبری مشترک با معاون خدمات شهری و رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز با تاکید بر فعالیت در جنبه‌های مختلف سلامت، اعم از  زیستی ، روانی و اجتماعی اظهار داشت: سلامتی ، ایمنی و مسايل زیست محیطی از اولویت‌های کمیسیون سلامت شوراست و در این خصوص با افرادی که سلامت مردم را به خطر می‌اندازند مماشات نداریم .

رئیس کمیسیون سلامت ، محیط زیست و خدمات شهری  ضمن قدردانی از تلاش‌ها و زحمات شهردار، معاون خدمات شهری و رییس سازمان آتش نشانی شیراز ادامه داد: سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز در حال حاضر ۵۱۲ نیروی جوان دارد که ۱۵ نفر از آنان بانوان هستند و همگی در ۲۲ ایستگاه موجود فعالیت دارند .

ناصری با اعلام آغاز به کار ۱۵۸ نیروی آتش نشان جوان که سال گذشته از طریق آزمون برگزیده شده‌اند، تعداد نیروی سازمان آتش‌نشانی شیراز را در مجموع ۶۷۰ نفر اعلام کرد .

ناظر شورای اسلامی شهر شیراز در سازمان آتش نشانی شهرداری با اعلام اینکه برای شهر شیراز تعداد ۳۲ ایستگاه پیش‌بینی شده است اظهار امیدواری کرد: علاوه بر ایستگاه برم شور، دو ایستگاه دیگر تا پایان سال ۹۹ به بهره‌برداری برسد که از جمله آن ایستگاه گویم و حسینی‌الهاشمی خواهد بود .

وی با اشاره به طراحی ایستگاه‌های جدید در شیراز اظهار داشت: برای کلیه آتش‌نشانان پروژکتورهای دید در شب خریداری شده و یکی از نیازهای اصلی این سازمان که تهیه دوربین‌های حرارت سنج بوده رفع شده است .

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به ضرورت تهیه این دوربین‌ها عنوان کرد: دوربین‌های حرارت سنج نه تنها میزان حرارت را مشخص می‌‌کنند بلکه نمایان‌گر کانون بحران نیز خواهند بود، همچنین نردبان ۳۸ و ۵۰ متری اطفاء حریق از دیگر امکانات تهیه شده برای سازمان آتش نشانی شیراز است .

افتتاح بزرگترین مجموعه آتش‌نشانی و خدمات ایمنی در جنوب کشور موضوع دیگری بود که ناصری مورد اشاره قرار داد و گفت: با افتتاح این مرکز آموزشی سایت آموزش سگ‌های تجسس‌گر ، سایت آموزش اطفاء حریق اماکن مسکونی و تجاری، سایت علت‌یابی حریق و سایت امداد و نجات در چاه نیز راه‌اندازی خواهد شد که پس از تهران ، شیراز دومین شهر کشور با این امکانات خواهد بود .

ناظر شورای اسلامی شهر در سازمان آتش نشانی شهرداری شیراز با تاکید بر ضرورت برگزاری دوره‌های آموزشی مداخله در بحران خودکشی ، تصریح کرد: هم اکنون تیم ویژه واکنش سریع نیز در حال آموزش هستند تا در عملیات های خاص امداد و نجات  و اطفاء حریق، بتوانند وارد عمل شوند .

ناصری با مقایسه تعداد عملیات امداد و نجات و اطفاء حریق در سه ماهه اول سال جاری نسبت به سال گذشته در شهر شیراز ادامه داد: در سال ۹۸ سازمان آتش‌نشانی شیراز  ۱۲ هزار و ۶۶۲ مورد عملیات امداد و نجات و اطفاء حریق داشته و تنها در سه ماه اول امسال نیز ۴ هزار و 137 مورد عملیات انجام داده است .

رئیس کمیسیون سلامت،محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز از ۱۳ هزار و ۲۶۷ مورد بازدید ایمنی از ابنیه تجاری، خدماتی، مسکونی، آموزشی، اداری و درمانی توسط پرسنل آتش نشانی یاد کرد و افزود: مطابق با استانداردهای جهانی ،  میانگین عملیات‌های امداد و نجات و اطفاء حریق زیر ۶ دقیقه انجام می‌شود و میانگین زمانی آتش‌نشانی شیراز در اطفاء حریق ۴دقیقه و ۵۱ ثانیه و در عملیات‌های امداد و نجات ۴دقیقه و ۳۰ ثانیه است .

برگزاری ۲۱ هزار و ۶۷۶ نفر دوره‌ آموزش رایگان شهروندی و برپایی سومین همایش ملی لجستیک و پنجمین همایش ملی رفتارشناسی حریق توسط سازمان آتش نشانی شهرداری شیراز از دیگر مواردی بود که عضو شورای اسلامی شهر شیراز به آن اشاره داشت.

گفتنی است اسکان مشاغل مزاحم در زمینی به مساحت ۳۵۰ هکتار در خارج از محدوده شهری ، اعلام آخرین وضعیت ایستگاه‌های آتش‌نشانی و مراحل تجهیز آنها، رسیدگی به پرونده‌های متخلفان و اخطارهای صادر شده از سوی کارشناسان سازمان آتش‌نشانی و بررسی علت آتش‌سوزی اخیر در بولوار مطهری به دلیل آتش گرفتن علف‌های هرز قطعه زمین محصور، از مواردی بود که «محمد حسن پور» معاون خدمات شهری و «قانع» رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز به آن اشاره کردند.

پایان خبر/

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر شیراز

    منبع خبر

    شورای شهر شیراز

    شورای شهر شیراز یک شورای شهر در شهر شیراز می باشد

      نظرات