دومین جلسه شورای حفاظت منابع آب شهرستان علی آباد کتول برگزار شد

دومین جلسه شورای حفاظت منابع آب شهرستان علی آباد کتول در اداره منابع آب این شهرستان با حضور همه اعضا برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای گلستان، در این جلسه فرماندار شهرستان علی آباد کتول اظهار کرد: با شروع فصل زراعی ، رعایت الگوی کشت وصرفه جوئی در مصرف آب شرب وکشاورزی و توزیع عادلانه آب مازاد سد ضروری است.

حسن هدایتی ، رعایت حق آبه زیست محیطی رودخانه کبودوال و نظارت در برداشت مصالح رودخانه ای و هماهنگی بیشتر جهت جلوگیری از هر گونه تنش اجتماعی را خواستار شد.

رئیس اداره منابع آب شهرستان علی آباد کتول نیز در این جلسه، گزارشی از وظایف و اقدامات صورت گرفته در سال 98 در زمینه حفاظت از منابع آب و گزارشی از وضعیت منابع آب در زمینه های بارش، تبخیر و حجم سفره های آب زیرزمینی و سطحی را در این شهرستان ارائه کرد و افزود: با توجه به افزایش دما در فصل زراعی ، مصرف بهینه آب از سفره های آب سطحی و زیرزمینی ، رعایت الگوی کشت غالب منطقه ضروری است.

روح الله جلالیان بیان کرد: حفاظت از منابع آب و حریم و بستر رودخانه ها وظیفه همگانی است و همه ادارات عضو شورای حفاظت بایستی در این امر با امور منابع آب همکاری کنند. همچنین هر گونه ساخت و ساز در بستر و حریم رودخانه ها ممنوع بوده وضروری است دستگاههای اجرایی متولی ساخت و ساز  قبل از هر اقدامی برای دادن مجوز از اداره منابع آب شهرستان استعلام نمایند.

همچنین در این جلسه مقرر شد، اداره منابع آب نسبت به تامین سهم محیط زیستی رودخانه کبودوال اقدام نماید و نیز صاحبان موتور پمپ های غیر مجاز در مسیر شبکه انتقال شناسایی و طبق ماده 45 قانون توزیع عادلانه آب برخورد قانونی معمول گردد.

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای گلستان

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای گلستان

    شركت آب منطقه‌ای گلستان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات